דף הבית / המשבר ופתרונו / הנפילה של ההגמוניה העולמית

הנפילה של ההגמוניה העולמית

דעתו של ב. קגרליצקי, (B. Kagarlitsky), מנהל המכון לגלובליזציה ותנועות חברתיות: אנו רואים את המשבר של ההגמוניה. מדינות מוצאות את עצמן במצב קשה, האינטרסים שלהן אינם מיוצגים על ידי כוח דומיננטי אחד שיכול להחזיר את הסדר. אין שליט חדש, והמאבק על ההגמוניה אינו נראה לעין. הגמוניה – שלטון מוחלט בסדרים שלפיהם מתקיימים יחסים פוליטיים וכלכליים. להפוך להגמון כרוך בעלויות כבדות ובמחויבות רצינית.

מתחילת החלוקה המחודשת של ההזדמנויות הגלובליות ושינוי כללי המשחק הגלובליים, ארה"ב נחלשה, אך לא מספיק כדי לאבד שליטה. האמריקאים זקוקים לתמיכה מסוימת, לעזרה בונה מהמעצמות.

כולם מבינים שיש יותר חשיבות בלפתור את הבעיות הפרטיות שלהם באיזשהו אופן, להגן על האינטרסים שלהם, ולספק סוג כלשהו של השפעה קולקטיבית, כדי שיהיה בלתי אפשרי לפתור את הבעיות בעולם בלעדיהם.

בעולם שבנוי בצורה מורכבת, אך לא רב קוטבי, יש צורך למצוא שותפים, לבנות קואליציות ולהמציא כללים שבאמצעותם ניתן להשיג תוצאות משמעותיות.

התייחסותי: זהו שלב הכרחי בהפיכתו של העולם, שבו שלטו מעצמה אחת או כמה מעצמות, לעגול וקשור בצורה אינטגרלית. מתקרב שינוי מבנה מוחלט של העולם ושל האדם – להשתוות עם המערכת המאוחדת של הטבע. במידה שאנחנו נהיה דומים לו, ולא נהיה עקשניים, בזה תלוי העתיד הטוב יותר שלנו.

   ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד האירופי וארה"ב – שילוב?
מי המנהיג הבא של העולם?
עולם ללא מנהיג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest