דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנסתר יתגלה, והגלוי יהפך לנסתר

הנסתר יתגלה, והגלוי יהפך לנסתר

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת כי תשא, סעיף פ"א: שדבר הצריך גילוי, להתגלות אחר כך, צריך מקודם להסתר וכיסוי. שיתכסה תחילה מן העין, ואח"כ יצא האומן לאומנותו לגלותו. והדבר שצריך אחר כך לכיסוי, צריך בתחלה להיות בגלוי. כי זה לעומת זה עשה האלקים… וכל מה שיש במדרגות הקדושה, יש כנגדו בס"א.

הכל מתגלה מתוך ניגודיות, כיתרון האור מתוך החושך. הבורא אינו יכול להתגלות לנבראים, אם קודם לכן הנבראים לא יגלו אותו בצורתו ההפוכה, ובכל הצורות ההפוכות האלו ילמדו, מהי הצורה הישרה.

אנחנו מסוגלים לתפוס רק חושך, אנחנו קוראים אותיות שחורות על רקע לבן, כלומר מרגישים את מה שחסר! איננו מגלים את הבורא, אלא את העדרו. אין אנו מסוגלים לגלות את תכונותיו.

כל העבודה שלנו היא בכדי לגלותו מהצד ההפוך שלו, כפי שנאמר למשה: "וראית את אחורי ופני לא ייראו". לכן מי שבאמת רוצה להשיג גילוי, חייב ללכת באמונה למעלה מהדעת ובראש ובראשונה לקבל את כוח ההשפעה, כוח הבינה. אבל אין הוא מסוגל לגלות את כוח ההשפעה הזה, כי הרי הוא לא מרגיש אותו!

הוא יכול לגלות אותו רק בתנאי שירגיש היכן בתוכו, בתוך החושך שלו, ברצון האגואיסטי שלו, ישנו חיסרון ונחיצות להשפעה.

עלינו לגלותו רק מתוך הניגודיות, כי הרי אנחנו באים מצד החושך, מצד האגואיזם ורואים עולם הפוך. כאשר נגלה רוחניות, אז נאמר: "עולם הפוך ראיתי", אנחנו עדיין לא תופסים עד כמה הרוחניות מנוגדת לנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest