דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הניצחון בידי האמונה

הניצחון בידי האמונה

אני מקווה שכולנו ביחד נרגיש את הצורך בכוח הרע החיצוני שמחייב אותנו להתחבר. בלעדיו אין לנו שום שאיפה להתחבר, וגם לא יכולה להיות. אנחנו לא מסוגלים בכוחות שלנו להגיע לעוצמת החיבור הדרושה כדי לגלות בתוכו את הבורא. לכן, אני שמח שתוקפים אותנו בחריפות. למעשה, לתוקפים אין שום כוח, אבל הם מבלבלים אותנו ומאלצים אותנו לדאוג.

אסור להישאר אדישים, צריכים להגיב בהתאם, אבל בעזרת כוח התורה. אנחנו זקוקים רק למאור המחזיר למוטב שיחבר אותנו. רק הבורא שייכנס לתוכנו כדבק שמחבר בינינו, יעביר לנו את כוח האיחוד. זה הוא ששולח עלינו את כל הזאבים, את כל הכלבים הנובחים כדי שנתחבר עוד יותר.

אם רק נבין ונהיה מודעים לזה, אז אנחנו נרוויח בגדול. אנחנו נהיה באמת הדור האחרון בעולם האגואיסטי. אני מאוד שמח מכל מה שמתרחש וצופה המון מאבקים בעתיד. שכל המכות הללו תעבורנה על האגו שלנו כמו עשר מכות של פרעה ויביאו אותנו לצעקה חזקה שעל ידה נצא סוף סוף מתוך החושך, נצא ממצרים. המטרה הזאת כבר קרובה.

בואו נתרכז בה בכל המוחא וליבא שלנו, נזכור את כל מה שלמדנו ונחזק אחד את השני. אתם אנשים גדולים ומיוחדים שנבחרו על ידי הבורא למשימה הגדולה הזאת, לממש את החיבור בינינו. הכוח העליון שיתגלה בתוך החיבור הזה ינצח את כל האויבים. עלינו רק להרים את ידינו בתפילה ולאפשר לבורא לפעול בתוכנו. ואז אנחנו ננצח במלחמה הזאת של "משה" נגד "פרעה", בעזרת ידי משה, ידי האמונה.

בדיוק כך צריכים לקבל את כל האירועים ששולח לנו הבורא כדי לבדוק את החיבור בינינו, כדי להצמיד אותנו אחד לשני. הוא מעורר בנו דאגות שונות, סכנות, שאלות וספקות. זאת עבודה גדולה, אבל ההצלה היא רק בחיבור בינינו. הכול קורה רק כדי שנתקשר. לא קיים שום כוח רע בעולם. פרעה נועד "לקרב" את בני ישראל לאבינו שבשמיים וזה מה שקורה לנו. ככל שנקדים להבין זאת, כך נתקדם יותר מהר למטרה.

אנחנו נצא מעבדות מצרים "עם רכוש גדול" אם נתחזק, נתחבר ונבין שכל ההפרעות רק מועילות לנו. זאת עזרה מהבורא שעכשיו מתממשת. אני שמח על כל מה שקורה ומברך על הרע יותר מאשר על הטוב. כל הרע יכול להשפיע עלינו הרבה יותר חזק מאשר הטוב. לכן, אני מקווה שכוח ההתנגדות יכול לנער כל אחד ואת כולנו ביחד ולדחוף לחיבור.

מתוך אגרת י' של בעל הסולם: "עשו כפי כוחכם, ותשועת ה' כהרף עיין, והעיקר העומד היום לפניכם, הוא אחדות החברים והתאמצו בזה יותר ויותר, כי יש בה לשלם בעד כל החסרונות." כי בתוך החיבור אנחנו מגלים את הכוח העליון.

לכן, כל מה שקורה לנו, נשלח רק כדי לחייב אותנו להתחבר. כל מי שמרגיש רצון לברוח, להתרחק, להסתתר ולהתגונן, עליו להבין שהבורא שולח את הקשיים הללו בכוונה כדי לעזור לאדם לעשות חשבון נפש. זה מצוין שהוא מרגיש את כל הכוחות הרעים, כי עליו לכוון את עצמו למרכז הקבוצה מעליהם. רק שם אנחנו נגלה את הכוח שיחלץ אותנו ממצרים ויציל אותנו.

אנחנו לא עוסקים בגשמיות ולא במשחקים כלשהם, אלא זהו עיסוק רוחני. עלינו לרומם את עצמנו עד לרמה שבה נערך החשבון איתנו. האירועים המתרחשים שונים מאוד מכל מה שקורה לאנשים אחרים, כי הבורא מציב לפנינו דרישות מיוחדות ובכוונה שולח הפרעות. וכל זה רק כדי לעזור לנו להתחבר.

מתוך שיחה בסעודה, 18.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שלח את עמי!
בהתגברות על ההתנגדות האחרונה של האגו הגשמי
בדרך הנכונה בזכות פרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest