דף הבית / כללי / הנחיות לניהול שולחנות עגולים – חלק ז'

הנחיות לניהול שולחנות עגולים – חלק ז'

שולחן עגול: התחייבות להקשיב אחרים

שאלה: עיקרון חשוב בטכניקת השולחן העגול, זו התחייבות להקשיב אחרים. למה זה כל כך חשוב?

תשובתי: באיזו דרך אנחנו עוד יכולים להגיע לדעה משותפת אם לא נשווה את עצמנו עם אחרים ואת האחרים איתי? זה מאוד לא פשוט להקשיב בתשומת לב לאדם אחר. אבל אין זה אומר שצריך כל הזמן לקבל אותו בצורה ביקורתית ולהשתדל לבדוק במה הוא מתאים לך ובמה לא מתאים.

להקשיב, זה אומר להתנתק מעצמך, לעשות מעצמך העתק ולהתחיל לתפוס את האחר בתוכך, כאילו שאתה חודר לתוכו ואחר כך להשוות. זה תהליך ממושך מאוד. דקה אחת לא תספיק לכך. בהקשבה לאחר, אני נכנס לתוכו, חודר לתוכו. אני צריך להרגיש, את מה שהוא מרגיש, למה הוא חושב בצורה כזאת, למה הוא פותר את הבעיה הזאת בדרכו ולא כמוני.

שאלה: להקשיב למישהו זה מתח גדול. לשם כך דרושה מוטיבציה. נניח, אם האדם נושא מידע מועיל עבורי, אז אני מוכן להקשיב לו. אבל זה לא תמיד כך. מה יכול לתת לי מוטיבציה להקשיב לאחר, במיוחד אם אני לא מסכים איתו?

תשובתי: אתה רוצה להגיע לפיתרון נכון של הבעיה, זה עבורך הדבר החשוב ביותר, חשוב יותר מאשר, אם אתה מסכים איתו או לא, מי צודק ומי לא. אתה צריך למצוא פיתרון לבעיה ללא קשר למקור שלה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 09.07.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest