דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנוסחה הפשוטה של המציאות

הנוסחה הפשוטה של המציאות

אנו קיימים במציאות שאין בה זמן, שינוי בזמן, מקום ותנועה. כל מה שקורה לנו וכל השינויים שלנו, נובעים משינויים בהרגשה שלנו, ומבחוץ, מחוץ לנו, דבר אינו משתנה. אם לא היו קורים שינויים ברצון ובכוונה שלנו, לא היינו מרגישים שום שינוי.

במציאות לא קיים דבר מלבד הרצון עם הכוונה, וכנגדם האור העליון הנמצא במנוחה מוחלטת. כשהרצון הזה משתנה, הוא מרגיש את עצמו בצורות ואופנים שונים. כעת אנחנו מרגישים את עצמנו, וזהו אותו הרצון שכך מרגיש. הרצון הזה עובר מצבים הדרגתיים שונים לפי הסדר של "סיבה ומסובב", מתחילת התפתחותו ועד לסופה. כל ההתפתחות מתממשת רק ביחס לרצון הזה ומחוץ לרצון אין שום שינוי. לכן חכמת הקבלה מדברת רק על איך הרצון הזה תופס את המציאות שלו: היכן הוא נמצא, מדוע ובקשר עם מי הוא נמצא. אלה כל החיים שלו.

חכמת הקבלה מגלה לנו את כל הפעולות שקורות בתוך הרצון, היא מסבירה לנו את כל התהליך ובמיוחד את השלב האחרון בהתפתחות שלו. השלב הסופי הזה הוא הכרתי, כשהרצון עם הכוונה שלו מתפתחים ומגיעים למצב שמרגישים את קיומם העצמאי, מתגלה בהם כוח כלשהו, הבחנת תפיסה מיוחדת המאפשרת לרצון להתעלות מעל עצמו ולצפות על עצמו מנקודה חיצונית אובייקטיבית.

עתה הרצון קובע שהוא באמת קיים, משתנה, מתקדם לקראת משהו, נמצא בקשר עם מישהו שעדיין אינו מכיר, ושיש בהתפתחותו מטרה כלשהי. הרצון מתחיל לחשוב על מצבו העתידי שעדיין אינו רואה מהו. כל זה קורה בגלל שבשלב האחרון של התפתחות הרצון מתחילה להתפתח "הנקודה שבלב". משלב זה והילך, הרצון מתחיל להזדהות יותר ויותר עם אותה "הנקודה", להתקשר אליה, להעריך אותה יותר ולהיות מחוץ לעצמו.

כלומר, הרצון אינו מתחיל לשים לב למה שיש או אין בו, או עד כמה הוא מלא או מרוקן, אלא מתחיל לראות את המילוי או חסרונו כאמצעי להזדהות יותר עם "הנקודה" מעל הרצון, מה שנקרא מסך וכוונה, בורא או איחוד. כך הרצון מתפתח.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest