דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתקן את עצמו – מתקן את העולם

המתקן את עצמו – מתקן את העולם

laitman_2009-06_1300_70.jpg

מתוך מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות": וגם בהיטהר נפש אחת מישראל עצמה מכל זוהמתה, אז תמשך אלי כל בחינת הנשמה דאצילות, ואגבה יתוקנו כל נפשות דורה, וזה עניין שתלוי זה בזה הרבה.

כך זה מתרחש, בגלל הקשר ההדדי השלם של כל הנשמות. לכן אף נשמה לא יכולה לעלות, מבלי שתמשוך אחריה את כל הנשמות. העלייה שלה תלויה בהן. זוהי מערכת אינטגרלית, היכן שהכול מחובר באופן הדדי. כל נשמה, בכך שמתקנת את עצמה, מתקנת את הקשר שלה עם הנשמות האחרות, ובעקבות כך מקרבת גם אותן לתיקון.

לתקן את עצמה, משמע לתקן את הקשר שלה עם האחרים. המצב העצמי שלהן נשאר כשהיה, אני רק מכין אותן לתיקון שאותו הן תעשנה אחר כך. הרי אני עומד לפניהן, כדוֹר שקדם להן. אני יוצר קשר איתן, ללא ידיעתן וללא הבנתן של מה שאני עושה. אני משתמש בכל מערכת הנשמות כדי לתקן בה קשרים, עד כמה שרק אפשר. אך נשמות שבינתיים אינן מוכנות לכך, אינן יכולות להבין ולהרגיש את הפעולות שלי. הן עצמן עדיין לא הגיעו לתיקונים, אך אני משתמש בהן בתיקון, וזה נקרא הכנת הבנים מצד האבות.

באופן זהה, כמו שבעולם שלנו אנחנו משכללים את העולם עבור הדור הבא. והילדים שלנו מגיעים ומשתמשים בכל המוכן. אנחנו מתקנים את הקשר בינינו, מתקנים את השכבה שלנו עד למחיקת ההבדלים בין הנשמות, ומצידנו כל האנושות מתוקנת. אך הן עצמן אינן מרגישות זאת. כאשר יגיע זמנן להיתקן, הן תקבלנה לשם כך הכול מין המוכן.

למה הכול מגיע להן? – גם אני מתישהו קיבלתי עזרה מהדורות הקודמים, מהנשמות הקודמות. כל דור נולד עם אגואיזם גדול יותר, לכן ללא הכנה כזאת הוא אינו יכול לבצע את עבודתו. כולם עושים את אותה העבודה באופן יחסי: מי שצריך לתקן אגואיזם גדול יותר, מקבל עזרה גדולה יותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות", 26.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כל אחד חי עבור אחרים
לתקן את עצמי, כדי לראות את האמת
"בתוך עמי אנוכי יושבת"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest