דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אהבה ושנאה של שישים ריבוא נשמות

אהבה ושנאה של שישים ריבוא נשמות

קבוצה לב

שישים ריבוא נשמות (600,000) הם חלקים של נשמה אחת כללית, שנבראה על ידי הבורא. הנברא היחיד הזה שנברא, התחלק לחלקים שאותם אנחנו מכנים "שישים ריבוא" נשמות, אך לא מדובר כאן על כמות, אלא על איכות הקשר ביניהן.

כשהבורא ברא רצון ליהנות, הכול בתוכו יחיד, בורא אחד, כלי אחד, אור אחד, הכול כאחד שלם. אך במצב הזה, לא הרצון ולא האור אינם מרגישים חלוקה וקשר, האם קיים נברא או לא, זה חוסר הרגשה שלם. כי הרי כל הרגשה בנברא יכולה להיות רק על בסיס הניגודיות שכוללת אותה ואת מה שהיא מרגישה.

ולשם כך צריך להרגיש הבדל בין האור והכלי, את הניגודיות המוחלטת שלהם. אך באיחוד בין הכלי והאור, ההבדל ביניהם אינו נמחק, אלא מעל לשנאה מתווספת אהבה. שתי התכונות חייבות להתגלות, והמרחק בין השנאה והאהבה, החושך והאור, (השנאה מתגלה כחושך, והאהבה כאור), נותן לנברא הרגשת המציאות שלו, הבנה היכן הוא נמצא ועם מי מקושר. לכן רק עולם אין סוף אינו מספיק כדי לעצב את הנברא ולהופכו כקיים באופן עצמאי.

רק לאחר שהנברא עובר את כל תהליך ההתפתחות, בכך שמתחיל ממצב א', יורד למצב ב' ומסיים במצב ג', הוא מבין את מצבו הראשוני, הופך להיות עצמאי, דומה לבורא, ונקרא אדם.

בהתחלה, במצב א' זו הייתה רק טיפת זרע. אחר כך הנברא מגלה את השבירה ואת תיקונה, ובכך שמשיג תיקון, משיג שלמות. הוא כבר אינו נחשב לטיפת זרע, אלא הוא בעל עוצמה של שישים ריבוא נשמות, ומהווה נשמה עצמאית גדולה אחת.

שישים ריבוא (600,000), שש ספירות של זעיר אנפין המוכפלות בעשר ספירות שבכל אחת, ומוכפלות עוד ב-"10,000", שזה כוח עלייה של ז"א לאריך אנפין שמנהל את כל התיקונים. לכן יוצא 60×10,000 = 600,000. לכן הנשמה הכללית, המצב הכללי המתוקן באופן שלם, מכונה "שישים ריבוא נשמות".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות", 26.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
600,000 אורות בינינו
התרופה כבר החלה לפעול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest