דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתבודד והתיקונים (למתקדמים)

המתבודד והתיקונים (למתקדמים)

img_5776_cr.jpg

שאלה: שאלתי מתייחסת לשעורים שנתת לאחרונה על "מאמר השלום", שם הדגשת את הנזק שגורמים לעצמם ולחברה האנשים שמתבודדים ומתרחקים מהחברה. שאלתי היא האם החברות והתרבויות השונות צריכות לכלוא נזירים ומתבודדים אחרים?

תשובה: למזיקים לפי התורה (ולא למזיקים המפירים את כללי המוסר שלנו) יש ערי מקלט, אבל לא כלא. בתורה מתואר כלא רק במצרים, הכלא שבו נכלא יוסף.

אנו יכולים להכיר את חוקי התורה; הם נמצאים בהתאמה לטבע האדם, להנהגה העליונה, ומתוארים על ידי מקובלים. הם לוקחים בחשבון שההנהגה העליונה, היא זו שאילצה את האדם לחטוא, להרוג, לגנוב וכ"ו, והיא זו ששולטת בנסיבות האחרות וגם בשופטים. ההנהגה העליונה רוצה שהאדם יקיים את חוקיה מתוך הכרה בהם, בשכר ועונש. מאסר בכוח רק מגדיל את כמות הפושעים, ובתי הסוהר משתכללים יותר.

במקביל לתיקון הכללי של החברה, אנשים יעברו לשיטות אחרות של עונש וחינוך, שיטות המבוססות על תוכנה חברתית וחיזוקים חברתיים. ה"אני" של האדם, גאוותו, אישיותו, הם הדברים הכי חשובים לו, והחברה יכולה לשלוט בכל אחד, על ידי שימוש נכון ברצון של האדם לבטא את "האני" שלו. אם אדם רוצה תיקון, הוא לא צריך להתרחק מהחברה, הרי דווקא כשהוא מקבל כוחות מהסביבה הוא מתקדם לבורא, אין לו כוחות מעצמו לנוע לעבר הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest