דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המתאם ביני לבין העולם החדש

המתאם ביני לבין העולם החדש

כבר ברור לנו שכולנו קשורים בקשר הדדי הדוק ושהקשר הזה פועל בעולם לא כפי שהוא פעל בעבר. נכנס כאן איזשהו תנאי חדש, מקדם חדש ביחסים בינינו, ואילו אנחנו בינתיים איננו יכולים לקחת אותו בחשבון, מפני שאנחנו לא בנויים בצורה כזאת. אנחנו לא מכירים את המערכת שאליה נקלענו. ולכן איננו מצליחים לעשות בה משהו.

ולכן המקובלים אומרים: קודם כל תלמדו מהי המערכת, מהו המצב. רק אז נוכל לדעת איך להסתדר בו.

לא נוכל להמשיך להתקדם בכוחות עצמנו. אם נסרב ללמוד, נוכל ללמוד ממכות קשות שיראו לנו עד כמה אנחנו עקשנים ובורים. אך כך או אחרת, נצטרך לחזר ל"ספסל הלימודים" וללמוד את חכמת הקבלה. היא לא ניתנה לנו סתם כך. מדובר על המערכת של העולם ההפוך מאיתנו, העולם העליון.

שלא נשלה את עצמנו: אם נלמד את המערכת הזאת, זה לא יאפשר לנו לתקן את המערכת הפיננסית. מתוך חכמת הקבלה אנחנו רק נבין שאנחנו צריכים לבקש את כוח התיקון. שיטת הקבלה גם לא תאפשר לנו להמשיך "לתקן" את העולם באכזריות האגואיסטית הרגילה שלנו. היא תאפשר לנו רק לרכוש כוח חדש, כוח ההשפעה, בנוסף לכוח הקבלה שלנו. רק כאשר כוח ההשפעה ישלוט על כוח הקבלה, נוכל לדעת מה לעשות עם עצמנו ועם העולם הסובב.

חכמת הקבלה היא לא ספר הוראות מעשי שיאפשר לנו לפתור את הבעיות בגישה האגואיסטית הרגילה. הלימוד יראה לנו רק כיצד לבקש את השינוי בתוכנו. ומתוך השינוי שנבצע בתוכנו, נוכל להבין מה לעשות בעולם.

לכן שיטת הקבלה הייתה צריכה להתגלות בצורה חיצונית, מלאכותית. היא אינה צומחת בנו בצורה טבעית, מבפנים, אלא ניתנת לנו מבחוץ, כדי שאנחנו נתייגע ונבקש לתקן את עצמנו.

וכאן ניתנת לנו הבחירה החופשית: אני נמצא מול המערכת החדשה, מול השיטה החדשה הזאת, ועכשיו עליי לפתח בתוכי רצון להשתנות.

אני נמצא יחד עם האגו שלי, ומולי נמצאת המערכת החדשה, העולם החדש. חכמת הקבלה היא זו שמתאימה אותי לעולם החדש. היא מביאה אותי לכך שארצה לבקש תיקון. ואז אני אשתנה, וחוץ מהאגואיזם תהיה לי גם תכונת ההשפעה, שתאפשר לי להבין כיצד להתייחס בצורה נכונה לעולם החדש.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 22.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בעל הבית שלא משלם על העבודה
אנחנו נבנה את עולמנו הרוחני
להרגיש את המציאות העליונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest