דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / המשיח: מיתוס או אמת? (חיים חדשים – 610)

המשיח: מיתוס או אמת? (חיים חדשים – 610)

לכל עם אגדות משלו, על מה היה פעם ומה שיהיה בעתיד, ובתווך מצויים החיים הקשים, היומיומיים. הבעיה היא שאיננו מכירים את העולם שבו אנו חיים, את התהליך ואת התכלית. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "המשיח: מיתוס או אמת?".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

לכל עם אגדות משלו, על מה היה פעם ומה שיהיה בעתיד, ובתווך מצויים החיים הקשים, היומיומיים. הבעיה היא שאיננו מכירים את העולם שבו אנו חיים, את התהליך ואת התכלית.

בניגוד למה שחושב עלינו העולם, איננו מבינים כלום בתהליך ההתפתחות שהעולם עובר. מצד אחד, לעם ישראל יש קרבה לכוח העליון, מצד שני, הוא חסר כל אחיזה ממשית בו.

45 שנה אני עוסק בחכמת הקבלה, ורק בחכמה זו הבנתי מהם באמת המשיח, הגאולה ועוד. 30 שנה חייתי בין אומות העולם, הרגשתי על בשרי את היחס המיוחד שלהם ליהודים.

הכוח עליון המנהיג את המציאות כולה, יש לנו קשר עימו, אך הקשר הזה לא מורגש. תחיית המתים זה לא שהגוף הפיזי יקום לתחייה, זה שלב מיוחד בפיתוח הנשמה. הנשמה לא שייכת לגופנו הבהמי, היא פיתוח הרגש והשכל לתפיסת הא-לוהות. הכוח שמפתח אותנו רוחנית נקרא "משיח", הוא מושך אותנו למעלה, "המאור המחזיר למוטב".

הגשמיות פירושה הריחוק מהאחרים, דחייה, שנאה. הרוחניות זו אהבה והשפעה. הכוח שעוזר לי להתקדם מגשמיות לרוחניות, מעצמי אל הזולת, נקרא משיח. יש כוח משיח פרטי, שמפתח את המקובלים שבכל דור, ויש כוח משיח כללי, שהוא עבור כל העם. האם המשיח כבר כאן? אפשר להגיד גם על הבורא שהוא כבר כאן. רק מי מרגיש…

הקמת המדינה הייתה התחלת הגאולה, אך טרם מימשנו את ההזדמנות שקיבלנו. כדי להתאים עצמנו למושג המשיח, ישראל צריכה לכוון הכול לעבר "כל ישראל חברים". לפנינו ימים קשים או קלים, זה הכול תלוי בנו. ההבדל בין גלות לגאולה הוא באות א', שמשמעו גילוי הבורא. אין מה לחכות למשיח, אם הכוח הזה יתקרב אלינו בלי ההכנה ראויה מצידנו, יהיה רע.

תוכניות קודמות
מה יחליף את הקנאביס? (חיים חדשים – 609)
לגליזציית קנאביס בישראל (חיים חדשים – 608)
יחסי ישראל והעולם (חיים חדשים – 607)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest