דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המשחק הוא צעד אל הלא נודע

המשחק הוא צעד אל הלא נודע

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

התנועה אל המצב החדש והלא נודע שעלינו לגלותו, לבחור במה שצריך, בנכון, מכונה "משחק". משחק זהו עסק רציני, הנבחן באלמנט של אי הידיעה. במשחק אנחנו לומדים על האפשרויות שלנו, היכולות, הנטיות, השאיפות והשתוקקויות ותוצאותיהן. כל פעם אני מתקדם אל המצב הלא נודע.

כיצד ניתן להתקדם אל הלא נודע? אם המצבים ההתחלתיים והסופיים ברורים, סימן שהם כבר קיימים בתוכי ואני רק מיישׂם אותם, עובר מהמצב הראשון למצב השני. אך אין זה אומר שאני גדל. התנועה אל המצב הלא נודע אינה מהווה את הרכישה של המצב הבא, אלא רק צבירה. כי אם ידוע לי המצב השני, סימן שהוא כבר בתוכי, אני כבר נמצא בו.

"גדילה" מסמלת שאני מתכוון לרכוש מצב חדש לחלוטין, להפוך למישהו שאני עדיין לא. כיצד ניתן ליישם זאת בצורה נכונה, בשלה והגיונית, אם לא בעזרת הקבוצה? – הטבע בעצמו מעורר כל הזמן ללמוד במשחק.

אותו הדבר מתרחש גם בדרגות דומם, צומח וחי. בכדי לגדול צעד אחר צעד, גם הצמח מבצע בתוכו את אותן הפעולות, כמו במשחק. אם נחקור את פעולותיו בזמן תהליך הגדילה, הן תתגלנה כזהות לחלוטין, כמו אצלנו בדרגות חי או מדבר.

אני חייב לדמיין בתוכי את המצב הבא שלי, ויחד עם זאת בצורה כל כך מדויקת, כדי לקבל ממנו את כוח הגדילה. לכן נוכחות הבורא הכרחית בכל נברא! הרי אני יכול לעשות צעד קדימה רק אם הוא כבר נמצא בתוכי. אני חייב, באופן מודע ומטרתי, להזמין עליי את כוח הבורא, את החצי הנסתר העליון שלי.

לכן אני יוצר דגם של המצב הבא שלי, הקבוצה, מכשיר ההדמיה של עולם אין סוף, של המצבים הרוחניים, של ההשפעה ההדדית. כעת על ידי ביצוע כל מיני פעולות, אני מחכה עד שהאור ישפיע עלי, זה סימן שמצאתי, תפסתי את המצב הנכון הבא, מכל המצבים האפשריים. מתי זה יתרחש? – כאשר האור יתלבש בתוכו.

האור נמצא במנוחה מוחלטת. עליי רק למצוא את ההידמות שלי אליו. ברגע שאני מוצא את ההידמות אליו מכל הצורות האפשריות, הוא מייד ממלא אותי, ואנחנו מוצאים את עצמנו מחוברים זה עם זה. זה נקרא המצב הבא, כך אנחנו מתקדמים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.05.2010

רשומות קודמות בנושא:

המשחק של הבורא
הבורא משחק עם לוויתן
הבורא משחק עם האדם

One comment

  1. "עליי רק למצוא את ההידמות שלי אליו" – מה זה אומר בתאחלס?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest