דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כולנו ערבים זה לזה

כולנו ערבים זה לזה

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

בעל הסולם כותב במאמר "הערבות", שכל המשתוקקים אל הבורא הם עָם אחד, שבו כולם ערבים זה לזה, וזה נקרא ערבות. התורה (אור התיקון) ניתנה רק לאחר שכל אחד נשאל: האם אני מוכן לקבל על עצמי את קיום המצווה של אהבת הזולת, כמו שכתוב: "ואהבת לרעך כמוך", כלומר לדאוג לאחרים לא פחות ממה שהטבע שלנו מחייב אותנו לדאוג לעצמנו. זהו התנאי, שבעזרתו אנחנו נוכל למשוך אלינו את אור התיקון. רק אם אנחנו נגלה שאנחנו רוצים להתחבר, יגיע האור ויתקן את הכלי הרוחני שלנו.

הערבות מתרחשת כאשר אנחנו יוצרים גוף יחיד, אורגניזם אחד, וכולם תלויים זה בזה בכך שמתעלים מעל הרצון העצמי שלנו. לשם כך כל אחד חייב להיות בעל מסך אנטי-אגואיסטי ולהימצא בעולם הרוחני במדרגת ההשפעה (חפץ חסד), ואילו לחיים הגשמיים עליו להתייחס רק כאל גורם הכרחי להתעלות רוחנית.

 heb_o_rav_bs-aravut_2010-05-18_lesson_bb_pic05.jpg

כל אחד ממלא את האחר ומבין שהוא חייב להיות מחובר איתו, הרי כל החיים שלו הם רק לצורך זה, בדומה לתאים בגוף אחד. כל תא ואיבר בגוף חי רק כדי לבצע את הפונקציה שלו, ביחס לגוף הכללי. מטרת החיים שלו היא האהבה וההשפעה. כאשר אנחנו מרגישים כזה קשר בינינו, זה נקרא החיים הרוחניים. אם אנחנו נרצה להתחבר באופן כזה, נקבל כוח כדי להגשים זאת!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "ערבות", 18.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
היכן צריך לחפש את הבורא?
הטווח הייחודי של כל נשמה
התורה ניתנת כל יום – בואו נקבל אותה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest