דף הבית / משבר עולמי / המשבר – לטובתנו

המשבר – לטובתנו

photo_rav_gh70_039.gif

הגלובליזציה היא גילוי חוק החיבור בין האנשים. אך במקום להביא תועלת, היא יוצרת בעיות בחברה שלנו, משום שכל אחד מאיתנו רוצה לנצל את המערכת הגלובלית של חיבור האנשים למנגנון אחד, לטובתו האישית, ולא כפי שהמערכת מתוכננת – שנשתמש בה ביחד, ורק לטובת הכלל.

כיוון שהיום אנו מחוברים האחד לשני, כמו איברים בגוף אחד – החיים המשותפים תלויים בכל אחד מאיתנו. בתנאים האלה אין טעם להיות "הוגן" בצורה אגואיסטית, כלומר ליצור ממשלה עולמית, בנק עולמי, מפקח עולמי. כך לא נצליח לצאת מההתמודדות עם הטבע, נגד חוק הקשר ההדדי הכולל. זאת משום, שהיחסים צריכים להפוך ממסחריים לאינטגרליים, שמבוססים על כך, שכל אחד לוקח בחשבון את כולם כמו את עצמו.

אפילו היחסים הכי הוגנים "שלי – שלי, שלך – שלך", ומדיניות של אי נקיטה באמצעים כוחניים יעוררו משברים, כל עוד שלא נבין מה עלינו לעשות.

הקבלה מציעה כבר עכשיו, לראות באנושות מנגנון אחד, וללמוד איך להתנהג במצב החדש שלנו. גם אם בהתחלה לא נשנה דבר ביחסים בינינו, אבל, עצם הלימוד של חוקי ההתקשורת והחלוקה במנגנון אחד, כבר יביא אותנו למצב שאינו מנוגד לטבע – ואנחנו מיד נרגיש הקלה בייסורים.

הפתרון המעשי ביותר של המשבר הוא ללמוד את הסיבה האמיתית שלו. זאת אומרת, ללמוד כיצד לחיות בחברה אינטגרלית, שבה טובת כל אחד תלויה בכל אחד. את חוק הטבע הזה אנו צריכים גם ללמד את הילדים שלנו.

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest