דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר יימשך עוד שנים רבות

המשבר יימשך עוד שנים רבות

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "אני משוכנע שהמשבר יימשך. מפני שמשבר הוא שינוי של פרמטר מסוים שעובר ממצב לא טבעי למצב טבעי. ועד שהתהליך לא יסתיים, גם המשבר לא יסתיים. המשבר הנוכחי נובע מכך שאנשים היו חיים בהקפה.

כתוצאה מכך, הצטברו חובות גדולים וכבר לא היה ניתן לשמור על הביקוש הגבוה. לכן הכלכלה תרד עד ל-60%. בארה"ב זה יגרום לאסון חברתי-פוליטי. המשבר יימשך כל עוד הביקוש העולמי ימשיך לרדת. הירידה תסתיים כאשר הביקוש יפסיק לעלות על ההכנסות הריאליות של האוכלוסייה.

האנשים הפשוטים ירגישו את המשבר בצורה של עליית האבטלה, ירידה ברמת החיים, ירידה במשכורות, עלייה במחירי המוצרים, עד שמוצרים רגילים יהפכו למוצרי פאר.

בשלושים השנים האחרונות מעמד הביניים במערב שרד רק בזכות האשראי. אם לא יינתן להם אשראי, האנשים הללו יחיו בעוני: הם לא יוכלו להרשות לעצמם לא מכונית, לא דירה, ולא שירותי בריאות. באירופה האנשים הללו מהווים כ-50% מכלל האוכלוסייה. מתוכם 40% ייפלו לעוני.

המחירים יעלו מהר יותר מהמשכורות, וערך הכסף שבידיהם של האנשים יֵרד. העלייה בערך הזהב תימשך והוא בסופו של דבר יחליף את הדולר".

התייחסותי: ודאי שזחילה איטית לקראת צרכנות נבונה הייתה יכולה להיטיב את המצב, אך זה לא יקרה, משום שהתוכנית של הטבע היא לא סתם להחזיר אותנו לאיזון, אלא להביא אותנו לחיבור למערכת האחת, כשם שכל הטבע הוא אחד. ולכן אף טריק שלנו לא יעזור, כל עוד לא נפסיק להיות גידול סרטני ונתחיל להשתנות לקראת ההדדיות, לקראת האיחוד וההידמות למערכת הטבע האינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
17 חתנים נבוכים
הדיאגנוזה שנעשתה לכלכלה העולמית
חתני פרס נובל חוזים משבר ממושך באירופה ובארהʺב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest