דף הבית / כלכלה / כסף / נשיאת התאחדות התעשיינים הצרפתית חושפת קנוניה אמריקאית נגד אירופה

נשיאת התאחדות התעשיינים הצרפתית חושפת קנוניה אמריקאית נגד אירופה

דעתה של לורנס פריזו, נשיאת התאחדות התעשיינים הצרפתית (מתוך ראיון לעיתון "Le Figaro"): האטת קצב הצמיחה היא תוצאה של שני גורמים: החרפת המצב הכלכלי והפוליטי בארה"ב ומשבר החובות במדינות מסוימות באירופה. העניינים החלו להתלהט כאשר סין התחילה להטיף מוסר לארה"ב בגלל החוב שלהם. האמריקאים בתורם, רצו להעביר את הקשיים שלהם לאירופה. הפכנו להיות עדים למלחמה פסיכולוגית ולניסיונות להפר את האיזון של גוש האירו. תגובת השווקים התבררה כמוגזמת, כיוון שהשווקים רגישים לשמועות. אירופה הותקפה לא מפני שהיא חלשה, אלא מפני שהיא חזקה ומקנאים בה, כי יש במה לקנא.

הקשיים של אירופה "בוימו" בארה"ב. שימו לב לשמועות המתפשטות על הבנקים הצרפתיים, שהתבררו כמופרכות. בעמודים הראשונים של עיתוני ארה"ב פורסמו תחזיות על מותו של בנק כזה או אחר, ואפילו של כל גוש האירו. לאחר ההתקפות על ספרד, הגיעו התקפות על איטליה, לאחר מכן על צרפת, ובשבוע שעבר המצב הגיע עד כדי שמועות על הורדת הדירוג של גרמניה! כאשר כתבי העת האמריקאיים, שאותם קוראים משקיעים ואנליסטים פיננסיים, מפרסמים תחזיות שליליות שקריות, הדבר אומר דרשני".

התייחסותי: האמריקאים עושים זאת בגלוי, מפני שהם סבורים שזאת זכותו של החזק לעשות את מה שרווחי בשבילו, ולחלוטין לא להכביד על עצמו בגינונים מיותרים של נימוסים והליכות. וכך זה בכל התחומים.

פעם, לפני שנת 1995, התנהגות כזאת של אנשים ומדינות לא הייתה מעוררת תגובה שלילית גלויה מצד הטבע. אבל היום, מערכת הטבע הגלובלית והאינטגרלית שמתגלה, לא תעבור בשתיקה על יחס כזה של כל אדם, ובמיוחד של כל מדינה, כלפי האחרים. האמריקאים צריכים לקחת את זה לתשומת ליבם, וכך גם האחרים.

ידיעות קודמות בנושא:
אם אי אפשר לעצור את התהליך, צריך להוביל אותו
תמות היום, כדי שאני אוכל למות מחר
זהירות – פרובוקציה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest