דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר הפיננסי התיש את העולם

המשבר הפיננסי התיש את העולם

ידיעה: "הדו"ח השנתי של הפורום הכלכלי העולמי מראה שהמשבר הפיננסי העולמי החליש בתוך שלוש שנים את יכולתו של העולם להתמודד עם האיומים העתידים לבוא:

– חוסר האיזון והשבריריות,

– המסחר הלא חוקי, העבריינות והשחיתות,

– דלדול משאבי הטבע.

המערכות שבנינו במאה ה-20 אינן חסינות מפני האיומים של המאה ה-21. העולם זקוק לרשת אינטגרלית של מערכות שיפעלו למען גילוי ומניעת הסיכונים, בטרם יהפכו למשבר.

הקשרים בין הבעיות והמורכבות שלהן מתריעים על ההשלכות הבלתי צפויות שעתידות להופיע. כל מה שהמנגנונים הקיימים מסוגלים לעשות, זה להעביר את הסיכונים מקבוצה אחת לקבוצה אחרת בחברה".

התייחסותי: המחקרים מראים שאנחנו נמצאים בתוך מערכת חדשה של קשרים חברתיים. מערכת שאיננו מסוגלים להבין אותה, ובטח שלא לנהל אותה. במצב הזה, העתיד שלנו לא ניתן לחיזוי, ואנחנו לא יודעים כיצד להתנהג בכל רגע נתון. לכן, עדיף שלא נפעל בכלל לפני שלמדנו את המערכת.

החל מתחילת המשבר (ובכלל, מרגע גילוי המשבר על ידי מועדון רומא בשנות ה-60 של המאה 20), עדיין לא הבנו מהו טבעם של השינויים שמתרחשים בעולם ובחברה שלנו. אנחנו מגששים יותר ויותר כמו עיוורים בחלל לא ידוע. חסרים לנו החושים שיאפשרו לנו לקלוט את הרשת החדשה של יחסי הגומלין בין חלקי העולם והחברה.

אנחנו מגדירים את המערכת הזאת כגלובלית ואינטגרלית, אבל אנחנו לא בנויים למערכת כזאת, ואיננו מותאמים אליה מבחינה פנימית. לכן איננו מצליחים להבין את העולם החדש, ובטח שאיננו יכולים לשלוט בו. אנחנו רוצים בכל הכוח ליישם את הכללים הישנים – בעולם החדש.

חוקי העולם החדש הם חוקי הערבות ההדדית. הם באים מחכמת הקבלה. לכן היא מתגלה בימינו. עד שהעולם לא יכיר את החוקים האלו, המשבר יימשך…

ידיעות קודמות בנושא:
העולם כמערכת גלובלית
הפורום הכלכלי העולמי
המשבר הוא לטובתנו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest