דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר הכלכלי העולמי מתחזק

המשבר הכלכלי העולמי מתחזק

ידיעה: "היום שבו יזדעזעו יסודות הכלכלה העולמית עלול להגיע בשנת 2012. יוון היא רק הסנונית הראשונה. תושביה הופכים להיות עניים יותר, ואתונה בוערת מזעם. כשהאנשים מפסידים הכול, כבר אין להם מה להפסיד.

ארה"ב לא נמצאת במצב טוב יותר. גם שם גדל זעמם של רבים נגד המערכת, שגוזלת מהם את האמצעים להתקיים בהווה ובעתיד.

בשנת 2011 הכלכלה העולמית התקדמה לקראת תזוזה גיאופוליטית בלתי נמנעת, שמאופיינת בכך שכל המשברים – הפיננסי, הכלכלי, החברתי, הפוליטי והאסטרטגי – התכנסו לנקודה אחת.

כתוצאה מכך אפשר לצפות לנפילת ההכנסות, לבלבול במאזנים, להיעלמות עודפי הדולרים ולזעם חברתי הולך וגדל.

בעיית החובות היא מגפה עולמית. את רוב החובות הללו אי אפשר לשלם. בכל יום מופיעות שמועות על תוכניות להצלת האיחוד האירופי מהמשבר. כל השמועות הללו מפוברקות בכוונה, כדי לעצור את שוקי המניות והאג"ח מקריסה. לא לאירופה ולא לכלל המערכת הפיננסית אין פיתרון. אף אחד לא מודה בכך שהמערכת שבורה.

יתרה מכך, מתבצעת הפחתה בלתי פוסקת של מימדי הייצור התעשייתי.

וושינגטון יכולה לממן את האימפריה שלה, כשהיא נמצאת בגירעון תקציבי, רק על ידי הדפסת כסף, תוך יצירת אינפלציה של 12%. וושינגטון רמסה את ההגבלות על הנורמות החוקיות, את חובת הדיווח המדינית ואת כל עקרונות המוסר, על מנת להשיג הגמוניה גלובלית. היא מילאה את וול-סטריט בטריליוני דולרים מיותרים, ובכך הרסה את הכלכלה האמריקאית.

האם הדבר יאפס את סיכוייה של ארה"ב לשלוט בעולם, או שהוא יעורר אותה ל"הידד" אחרון, בניסיון לארגן מלחמה גלובלית? – כשבבית המשוגעים שולטים המטופלים, אי אפשר להבטיח שהם לא יעשו זאת, ובכך יעמידו את כל האנושות בסכנת השמדה".

התייחסותי: הטבע לוחץ עלינו מכל הכיוונים, ומראה לנו שלא נצא מהמצב הזה על ידי השכל והניסיון שלנו! קיימת רק דרך אחת: לעלות למעלה – לתקן את עצמנו, ומכאן, תוך הבנת המצב, להגיע כבר לתיקון היחסים החברתיים, ולאחר מכן לתיקון הקשרים הפוליטיים, הכלכליים והמשפחתיים. דווקא על בסיס הבנת המתרחש אפשר לבנות, ולא להרוס.

ידיעות קודמות בנושא:
זהו לא משבר, זוהי תחילתה של מהפכה
העולם על סף מלחמות מטבע
התפתחות המשבר הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest