דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המרפאים של העולם

המרפאים של העולם

Laitman_2011-01-04_congress-we_9809.jpg

שאלה: מתחת לפני הקרקע מצטבר בעולם כעס רב, ואפילו זעם. נוצר הרושם שעוד מעט יתרחש פיצוץ…

תשובתי: נכון. בינתיים כולם מדברים על הצמיחה שלאחר המשבר, אך בפנים מתבשלת תערובת מבעבעת שעלולה להתפוצץ. מכיוון שהמשבר לא נעלם לשום מקום, והלחץ רק הולך וגובר.

מצידנו, בתנאים האלה נדרשת עבודה בלתי פוסקת בהסבר על המתרחש. אנחנו צריכים להביא לאנשים את הסיבות ואת הפתרון, שזה בכלל לא מה שהם מתארים לעצמם.

למעשה, אין לנו הרבה אלטרנטיבות. שום התקדמות לא תהפוך את כולם לעשירים, לא יספיקו לכך המשאבים הטבעיים. להיפך, העסק הולך לקראת הפיכת ההמונים לעניים, אבל היה רצוי להימנע מכך. נשארת הדרך השלישית, שהיא ליישר את רמת החיים הכללית במסגרות המקובלות. לזה אנחנו צריכים להגיע, ואז נהיה פחות או יותר שווים בינינו ומאוזנים עם הטבע.

היום אנחנו פשוט לא חושבים על מה שיקרה בעוד עשר, עשרים שנה. האנושות כאילו התעוורה, כל המשאבים עומדים להיגמר, הכול מתדלדל ומתרוקן, ואילו אנחנו עושים את עצמנו כאילו ששום דבר לא מתרחש. זה באמת זמן מיוחד. בדומה לילד מפגר, אנחנו במרץ מנסרים את הענף שיושבים עליו, ובעצמנו מונעים מעצמנו את העתיד שלנו. בסופו של דבר אנחנו פשוט נישאר חסרי כל. אבל אף אחד לא מסוגל לעצור את מהלך העניינים, להיפך, המנהיגים מקבלי ההחלטות, הם הראשונים שרצים קדימה עם הדגל של הצריכה. מלאך המוות מגיש לנו טיפה של סם המוות על חוד החרב, ואנחנו פותחים את הפה ועוצמים את העיניים…

יש כאן רק אמצעי אחד – הסבר, תעמולה. כמובן שהיא נראית מאוד חלשה על רקע החגיגה הגלובלית, שמרוששת, מרוקנת, ומזבלת את כדור הארץ. אולם בכל אופן, זוהי הדרך. צריך לעשות כל מה שרק אפשר. הלחץ גובר, אנחנו עוברים מעין מחלה של "תקופת דגירה", ואחר כך תפרוץ המגפה. ודווקא בתקופה המסוכנת הזאת אנחנו צריכים לעבוד כמה שיותר עם העולם, ולהשתמש בכל הערוצים הנגישים. יש כאן תמיד מה להוסיף, והעבודה שלנו בהכרח תניב פירות.

בנוגע לפיצוץ ההולך וקרב, קשה להגיד כיצד הוא ייראה. אחת האפשרויות, היא מלחמה שנועדה להסב את תשומת הלב של הקהל מהבעיות האמיתיות. אני מקווה שזה לא יקרה, אך כאלה תוכניות בהחלט נשקלות. מכיוון שהמצב שנוצר הוא באמת רע, והוא מתפתח עד הסוף, עד לחובות חסרי תקדים וחוסר איזון מפלצתי…

אנחנו צריכים בכל הכוחות להפיץ את החומרים שלנו בקרב ההמונים, ולהתחבר בתוכנו זה עם זה כמה שיותר חזק. רק אז המערכת הכללית תתחיל לגלות את האור, שהוא המקור של הכול.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 16.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לתת לעולם את הפיתרון
לגרש את החושך
תרפיה רוחנית להמונים – השלב הראשון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest