דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקום הבטוח ביותר על פני כדור הארץ

המקום הבטוח ביותר על פני כדור הארץ

שאלה: עכשיו מתרחשים אסונות בכל העולם. אחד מהם הוא המצב באוקראינה. מה שנראה לפני כן כסרט דמיוני, קורה בדונצק ובלוגנסק. היהודים שוב התחילו לחזור לישראל. האם אתה בעד שיהודים יחזרו לכאן?

תשובתי: כמובן, לפי דעתי מקומנו כאן ועלינו להפוך לעם מאוחד, כפי שנאמר "להיות אור לגויים". אנחנו מסוגלים לעשות זאת, ואז באמת אנחנו נצא לדרגת קיום אחרת שעליה אנשים אפילו לא חלמו. חכמת הקבלה מספרת על כך.

בכל מקרה, אנחנו נצטרך להתחבר "כאיש אחד בלב אחד". כשאנחנו נממש בינינו את העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", אז הכוח החיובי יעבור דרכנו אל כל יתר העולם, יחבר את כל האנושות ואז העולם יגיע לאיזון המוחלט.

כי בדרגות דומם, צומח וחי האיזון כבר קיים בין כל החלקים ובתוכם, חוץ מדרגת ה"מדבר". מוצאו של האדם הוא מהקוף, והוא שונה מיתר בעלי החיים בכך שיש לו רק מרכיב אגואיסטי וחסר המרכיב ההפוך, האלטרואיסטי. יש בו רק "מינוס" בלי "פלוס", ועלינו להוסיף בעצמנו את ה"פלוס" הזה. אבל אנחנו סגרנו את ה"ברז" של הכוח החיובי ולא מאפשרים לו לצאת לעולם. לכן, כל אומות העולם נמצאים ב"מינוס" ומאשימים אותנו בכך.

עלינו לפתוח את הברז הזה כדי שיזרום דרכו הכוח החיובי לכל האנושות. זה נקרא להיות "אור לגויים". אפשר לממש זאת רק על ידי החיבור בינינו. ואנחנו בכל זאת נגיע לזה.

שאלה: בישראל חיים כמיליון יהודים דוברי רוסית. מה לדעתך תפקידם? הרי מאוד קשה להידבר איתם.

תשובתי: אפשר להסביר להם את זה מנוקדת מבט מדעית, בכל דרך אפשרית, בעזרת פיסיקה, אנתולוגיה…

הערה: אבל הם צריכים להרגיש את זה ולא לנסות להבין בשכל.

תשובתי: רק זעזוע חזק יכול להביא אותם למצב כזה. וזה לא רצוי, לכן בואו נקווה שאנחנו בכל זאת נמצא אליהם גישה יותר ליברלית.

שאלה: למרבה הצער, הכוח החיובי מתגלה בינינו דווקא כאשר מתעוררות בעיות שונות. למשל, בהלוויה של החייל שנפל בעזה השתתפו עשרים אלף אנשים. גם אני מאוד הזדהיתי עם כולם. אבל מה לעשות כדי שהכוח החיובי יתגלה במצבים רגילים? אני מבין שעכשיו אתה תענה שזהו תהליך חינוכי.

תשובתי: נכון, זה תלוי רק בחינוך, אחרת לא יכולים לעשות זאת. אם אנחנו רוצים לשנות את ארצנו, אז שום דבר לא יעזור לנו מלבד האיחוד. כל יתר האמצעים לא עובדים, אנחנו כבר ראינו. שום ממשלה אינה מסוגלת לעשות זאת, אלא רק העם על ידי החיבור הנכון שמעניקה חכמת הקבלה. היא היסוד של הקיום שלנו והיום היא צריכה שוב לגלות את עצמה.

הערה: כיצד אפשר לצאת בשם "הקבלה" לעבוד עם האוכלוסייה דוברת הרוסית, הרי אנחנו נצטרך להסביר להם שזאת לא דת?

תשובתי: זה מסודר כך בכוונה, כדי שגם אתה וגם הם יצטרכו לעבוד על עצמם. כך האגו שלנו מעמיד לפנינו מכשולים. אנחנו בכל זאת נקווה שנצליח לצמצם את הייסורים.

הערה: פעם אתה אמרת, שדווקא ישראל תהיה המקום הבטוח ביותר על פני כדור הארץ.

תשובתי: המקום הנעלה ביותר, הבטוח ביותר והמאושר ביותר הוא בישראל. אם אנחנו נתחיל לעבוד נכון, אז לא יהיה כאן שום כאוס. על כך מסופר לא רק בספרי הקבלה. בכל זאת כך יהיה. או שנגיע לעתיד ורוד דרך שרשרת של מלחמות עולם, כולל מלחמות אטום או להיפך, בדרך הטובה והחלקה של חיבור. בואו נאחל זה לזה הצלחה.

מתוך תוכנית בנושא "המצב בארץ", 24.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מספיק להיות מנודים
חינוך של סוררים
עת לעשות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest