דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המקום הבטוח ביותר בעולם

המקום הבטוח ביותר בעולם

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

שאלה: החברה החיצונית כל הזמן מעוררת אותי על ידי פחד מהשפלה, נזק ל"אני" שלי. בכך שאני מרגיש כל הזמן את הסכין הזאת מוצמדת לגרוני, איני יכול לעצור במרוץ הגשמי שלי. למה זה לא מתרחש כך בקבוצה?

תשובתי: באמת, קיימים מצבים, שהאדם רוצה שידקור אותו איזה מקור גירוי חיצוני, מפני שהוא לא מסוגל להתעורר בעצמו. אולם גישה זו אינה נכונה. רק אם האדם אינו מסוגל לארגן בעצמו את "הגירוי" הזה באמצעות קבוצה וספרים, הוא באמת מקבל סכין המוצמדת לצווארו. אך אם הוא מסוגל לזה, אז נותנים לו זמן, עוד קצת ועוד… וגם הקבוצה חייבת לקחת על עצמה את תפקיד המעורר, ולדאוג לאדם.

באופן כללי, אנחנו מתפתחים בשתי דרכים: או על ידי יסורים או בכוח התורה. זה תלוי בקשר ההדדי ביני לבין הקבוצה: כמה אני משקיע בה וכמה אני מקבל ממנה בתגובה.

אני חייב לקבל מהחברים ערבות וביטחון. למעשה, בקבוצה אני צריך להרגיש את עצמי כמו תינוק על הידיים של אמא. האם יש בעולם מקום יותר בטוח מזה? היכן עוד אתה יכול להירדם, מבלי לדאוג לשום דבר, להתנתק מהכל? הילד נרגע על הידיים של אמא, הוא לא רוצה לשכב בעריסה, הוא לא רוצה שום דבר, רק להישאר שָם, במקום שבו אין צרות לפי קביעתו.

המסירות הזאת היא טבעית לא רק לתינוק, אלא גם לאמא. הטבע מחייב אותם. ואילו אנחנו צריכים להגיע לזה מעל לטבע שלנו. תאר לעצמך: הקבוצה היא כמו תינוק, אצלך על הידיים, ואתה כמו תינוק על הידיים של הקבוצה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 24.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ערבות כתנאי לחיים
יחד באושר ובצער
ממה מתחילה הקבוצה?

2 comments

  1. מדהים לגלות את מחשבת הבריאה..פתאום הכל שונה,פתאום אתה מרגיש את האורות..רואה את הקולות..ולומד איך לאט לאט הפכנו מכלי ..גוף זך,טהור,,,מלא באור..לבעל חי עטוף בחומר גשמי..כלי שרק רוצה לקבל ולקבל ולעולם לא מסתפק..כלי בלי תחתית..ומאותו גוף רוחני..זך וטהור נישארה רק נקודה קטנטנה ..נר דקיק ואז….כשהנר הדקיק הזה פתאום מאיר…זה קורה……כמו סרט מדע בידיוני רק שפה הכל אמיתי…סולם בחזרה לאור העליון..לבורא..לעולם שכולו אצילות..אבל בשביל לעלות על סולם..צריך רגליים,וידיים וגוף וראש ולב וכליות וכל מה שצריך בשביל שגוף יעלה על סולם,וככה מתוך הנקודה שבלב אנחנו צריכים לבנות את הגוף הזה ..שקוראים לו נשמה..

  2. רציתי לשאול משהו קצת לא קשור:

    האם זה נכון שבזמן ההסתר (הכול והרגיל) אנחנו בעצם בונים את עולמות בי"ע שלנו מתוך החושך והמדבר בדרכנו לטרץ ישראל ואצילות. ואז לאחר המחסום אנחנו חוזרים מתוך הכרה ומעלים מתוך מה שאנחנו יוצרים עכשיו את הניצוצות דקדושה חזרה למעלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest