דף הבית / משבר עולמי / המציאות, התחזיות, החששות

המציאות, התחזיות, החששות

דעתו של יעקב גילינסקי, ד"ר למשפטים, פרופסור: "הפחד חסר הבסיס, התחזיות האפוקליפטיות, הדיכאון – הם המלווים שלנו בעולם המודרני.

האמת על האדם הנבון

האלימות מלווה את האנושות לאורך כל ההיסטוריה שלה.

"איזה רצח חייתי!" – אנחנו נדהמים כשאנחנו שומעים על אלימות. אך למעשה, אנחנו מכפישים בכך את החיות: נדיר מאוד שהחיות הורגות את בני מינן. בקרב החיות הסימן ל"כניעה" מפסיק את הקרב מיידית. בקרב בין שני זאבים, המנוצח חושף את גרונו לשיניו של המנצח והקרב מסתיים מיידית. כך הטבע שומר על המין הביולוגי מהכחדה עצמית. התוקפנות טבועה בכל היצורים החיים, ואילו האלימות – רק בבני האדם. בני האדם הם המין היחיד שבו יש למאבק אופי הרסני.

בהמיות האדם

האדם מבצע את כל פעולותיו על מנת לספק את צרכיו: החיוניים (אוכל, שתייה, המשך מינו), החברתיים (מעמד, יוקרה, כבוד עצמי) והרוחניים (חיפוש אחר משמעות החיים, מטרת הקיום, שאיפה לידע, ליצירה, לשרת אחרים).

הגלובליזציה תעזור לנו

פירושו של המושג גלובליזציה הוא רב-משמעי. על אף שתמורות כלכליות, תרבותיות ורעיוניות התרחשו מאז ומתמיד, הן קיבלו את האופי האוניברסלי רק בגלל הופעתה של התקשורת המודרנית. לכן הגלובליזציה התחילה באמצע המאה ה-20.

הגלובליזציה היא תהליך אובייקטיבי שמתפתח עצמאית, ללא תלות ברצונותינו ולפעמים אף בניגוד אליהם. בחוגים הפוליטיים ברוסיה מרחף הרעיון של להתנגד לגלובליזציה ולתמוך בעולם רב-קוטבי. אך התהליכים האובייקטיביים המחייבים שמתרחשים בחברה העולמית אינם תלויים ברצונם של הפוליטיקאים או של העמים.

עולם חדש ואמיץ

נציגיו הטובים ביותר של המין האנושי תמיד שאפו ליישם את הפרויקט של החברה האידיאלית, אך למרות זאת אנחנו מתקרבים יותר ויותר להשמדה עצמית.

כיצד נירגע

המשפחות, המורים והפוליטיקאים בכל המדינות, באמצעות כל אמצעי התקשורת, צריכים להקנות את ההבנה שכולנו תושבים של כדור ארץ אחד".

ידיעות קודמות בנושא:
הטפיל הנבון
האלימות אינה אפקטיבית!
האנושות זקוקה למקור ידע חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest