דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / המפלצת מתחבאת בתוכך

המפלצת מתחבאת בתוכך

photo_rav_gh70_111.jpg

שאלה: כשרע לאדם, הוא בדרך כלל מחפש סביבו אשמים. זאת יכולה להיות אשתו, חבריו, עמיתים לעבודה, משהו במערכת מסביב וכו'. מתי האנשים יתחילו להבין שהסיבה לכל היא לא הפקיד בבנק או כל גורם אנושי אחר. אלא, שכל המצבים נוצרו על ידי כוח עליון? כמו בסרטי הוליווד, שבהם כולם מביטים לשמיים ומשם יורדת מפלצת ענקית המאיימת על כל העולם…

תשובה: כתוב ש"המשחית נמצא בתוך המבול", כך זה מתגלה לאדם. כאשר הייסורים שלו לא קשים, הוא מסתפק בהאשמת עצמו והסביבה. אך עם התגברות הייסורים הוא מתחיל לרדת בכל הרמות של הרצון האגואיסטי שלו, וברמה האחרונה מגלה, שהכול בא מהבורא. זהו סדר ההתפתחות ההדרגתי של הרצונות.

לכן, אפילו מדענים גדולים, שעולים על אחרים בהבנתם את מורכבות החומר, מגיעים למחשבה על כך, שיש איזשהו כוח בעל תבונה, תבונה עליונה, שמנהל את החומר. למרות שהאמונה בכוחות-על מאפיינת הכי פחות את המדענים, שעוסקים בחומרים גשמיים בלבד, אך בכל זאת, דווקא בעיסוק בכך הם מגיעים בסופו של דבר למסקנות הללו.

אבל הכוח הזה נמצא בתוכנו. האדם יגלה יותר ויותר, שכל העולם נמצא בתוכו. כך חוכמת הקבלה מתארת את תפיסת המציאות שלנו וכך זה גם יתגלה לנו!

ידיעות קודמות בנושא:
רוצים לא לטעות יותר לעולם?
מאחורי הקלעים של ההצגה "חיים"
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, בורא, מציאות מדומה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest