דף הבית / המשבר ופתרונו / המעגל מחייב

המעגל מחייב

שאלה: בכיתה רגילה הילדים לעיתים קרובות מציקים זה לזה, מתעללים זה בזה. דרך אילו שלבים ומצבים צריך להעביר אותם בעזרת השיטה האינטגרלית?

תשובתי: אנחנו צריכים להעביר לסירוגין שיעורים רגילים ודיונים, נניח על איזה שהם סרטים, כדי להביא את התלמידים לכֵּנות אנושית נורמלית, להסיר את כל האיפוק, הבושה, המבוכה, גסות הרוח, וכולי.

זה טוב מאוד כאשר ביניהם צצות כל מיני בעיות, ואנחנו עורכים משפט שבו כל אחד מהם מופיע מנקודת מבט של סנגור, נאשם, תובע. כי בכולנו חי גם קורבן וגם פושע פוטנציאלי.

אנחנו צריכים להעביר אותם דרך המון מצבים ולהראות, שבתוך תוכם הם כלום, אף אחד, כולם אפסים שנמצאים תחת השפעת החברה ופעולותיה. צריך לעזור להם להתחיל להשתנות כדי שהם לא יהיו לחוצים, מקובעים, ילמדו להבין את האחרים, להיכנס לתוך מצבם. זה מאוד חשוב.

המטרה שלנו היא לעצב מהם אדם שמתקשר בצורה נכונה עם השאר, מרגיש את האחרים, מכיר טוב מאוד את העולם. על ידי שיתוף פעולה ביניהם הם משיגים את כל המדעים, בזה שפורקים מתחים זה על זה תוך כדי תהליך השיעור, כמו כבלים, ובהפסקות מתנהגים בצורה רגועה כיוון שבשיעור הם כבר שחררו את כל האנרגיה. מסכנים אותם הילדים שמחייבים אותם לשבת 45 דקות ולהסתכל על המורה המפקח.

ואילו אנחנו, בהתאם לשיטה שלנו, רק מכוונים אותם לתקשורת אינטגרלית, בכך שמאפשרים לברר את היחסים, מארגנים בירורים, אבל רק במסגרות מסוימות, כמו בבית משפט: יש לנו תקנון, כל אחד מקבל חצי דקה כדי להתבטא. הם מגלים מה האחרים חושבים עליהם. ואתה תראה כיצד הכול מסתדר. לא יהיו אצלך בכיתה לא בריונים, לא חלשים, לא כאלה שלא יכולים להגן על עצמם, הכול יתאזן.

המעגל מחייב. בין אם אתה רוצה ובין אם לאו, אבל כאשר אתה נמצא במעגל, אז הטבע האינטגרלי לוחץ עליך. הילדים הקטנים והמוכים ואלה שמציקים להם, פתאום יתחילו להתיישר במעגל, מפני שלכל אחד מהם תהיה מילה משלו, דעה משלו, שאותה הם לא מפחדים להביע. הכול יתיישר תחת השפעת כוח התיקון שיורד עליהם מלמעלה.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
גישה חדשה
מהפכה בחינוך
חינוך, החוק העיקרי של הזמנים המודרניים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/CsCfw

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest