דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבוחר כל יום בסביבה טובה יותר

הבוחר כל יום בסביבה טובה יותר

שאלה: מה זה אומר "לבחור את החברים"?

תשובתי: לבחור חברים, זה נקרא, שבכל רגע צריך להשתדל יותר ויותר להתקרב אליהם. לבחור, זה לא אומר שאני מחליט פעם אחת מי מכולם הכי הרבה מוצא חן בעיניי. נאמר, "הבוחר כל פעם בסביבה יותר טובה", כדי להתקדם כל הזמן.

בעבודה הרוחנית לא מסתכלים על הגופים הפיזיים, אלא רק על הפנימיות, ולכן האדם כל יום משתנה, כל יום זה אדם חדש. ולכן יוצא, שאני כביכול כל יום בוחר חבר חדש, חברה חדשה. כי היא משתנה מרגע לרגע.

"יום" חדש מסמל שינוי חדש. לכן אני כל הזמן מתקדם, בזה שעובד עם החברים בכזאת צורה שמחזק את הקשר בינינו: שזה נקרא, שכל פעם אני "בוחר" לעצמי חברים יותר חזקים וסביבה טובה יותר. מבחינה פיזית שום דבר אינו משתנה, אני רואה סביבי את אותם הפרצופים. אבל פנימיותם כל הזמן מתחדשת. ואני, בכל אותם המצבים שעוברים עליי ועליהם, דווקא כל פעם מתחזק יותר ויותר.

כל פעם יכול להיראות לי שמתרחשים שינויים לטובה או לרעה. לרוב אני מרגיש זלזול, מפני שהיצר הרע שלי עובד ללא הפסקה וכל הזמן מתחדש. ולכן כל פעם באה לי כפירה חדשה בעוצמה חדשה, ונדמה לי שהחברים לא כל כך ראויים ויש להם המון חסרונות. אני בצורה אוטומטית מבטל אותם, לא מעריך אותם, ולכן אני חייב כל פעם לעורר את עצמי מחדש לאהבה כלפיהם.

מתוך שיעור על המאמר "בענין אהבת חברים" של הרב"ש, 10.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כסאות נוחים על הסיפון
יחד עם החברים תחת "סוכת שלום"
כיצד לבחור בסביבה טובה יותר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest