דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המעבר מהמודל הספרתי של האנושות למודל האנלוגי

המעבר מהמודל הספרתי של האנושות למודל האנלוגי

לעולם לא תוכל לגלות בעצמך שהמשבר שהולך ומתגבר עכשיו הוא גילוי החוקיות החדשה, גילוי החוקים הרוחניים בעולם שלנו. הרי בשכל האגואיסטי הקודם לא ניתן לגלות את המדרגה החדשה הזאת. השכל והרגש שלנו אינם בנויים על בסיס העקרונות של העולם המחובר. הם אינם מותאמים לעולם של הערבות ההדדית. הם בנויים על בסיס האגו שלנו, בצורה ספרתית, לפיה כל אחד קיים כיחידה אינדיבידואלית, ולא בצורה אנלוגית, שבה כולם מחוברים למערכת הגלובלית והאינטגרלית.

לכן אנחנו זקוקים לחכמת הקבלה. כי אם אתה נמצא בין שני העולמות, אין לך דרך אחרת לעבור מעולם לעולם. אני נמצא עכשיו בעולם שלי, כלומר ברצון האגואיסטי שלי, שמתנהג בהתאם לתבנית שלו, בהתאם לתוכנה האגואיסטית שלו. איך אני אוכל להחליף את התוכנה הפנימית הזאת?

ולכן מתגלה חכמת הקבלה, שמקרינה עלינו את האור, את השותף הנסתר שלנו. הרי חוץ מהרצון שלנו והאור לא קיים שום דבר. החכמה הזאת מתחילה להביא אלינו את האור הזה, כדי שהוא יתחיל לאט לאט להתאים את הרצון שלנו לאור.

האור מאיר לנו מרחוק, ומביא את הרצון שלנו להתאמה אליו. זה נקרא "אור מקיף". ולכן, לא ניתן להסתדר ללא השיטה שמתקנת את הרצון, שעוזרת לו להיות מותאם לאור ולחבר את החלקים המפורדים שלו. לעולם לא תוכל להגיע לזה בכוחות עצמך. אתה רק תגיע למצב שבו תבין שאתה מרוסק לגמרי, ותרגיש שאתה לא מסוגל לכלום. אתה תלך ותתדרדר יותר ויותר, עד שתכניס את עצמך לכל מיני בעיות, אסונות ומלחמות.

ולכן באה חכמת הקבלה ואומרת: "קח אותי עכשיו, כל עוד זה עדיין לא קרה! הרי אתה מתפתח בדרך מסוכנת!". אבל זה המקסימום שהיא יכולה לעשות: להתגלות לך בצורה כזאת, כדי לא לשלול ממך את הבחירה החופשית. אתה בכל זאת חייב להכיר בעצמך את כל השלבים האלה ולבצע בהם את הבחירה שלך, בנקודה שנקראת "אמונה למעלה מהדעת". כלומר, להעדיף את ההשפעה על פני הקבלה.

אם אני מעדיף את ההשפעה על פני הקבלה באחוז אחד, אז האור משפיע באחוז אחד יותר על הרצון שלי, ובמידה הזאת הוא משנה אותו. ולאחר מכן אני מעדיף את ההשפעה על פני הקבלה ב-5%, ואז האור המקיף משפיע ב-5% יותר על הרצון לקבל שלי ומתקן ואתו.

אבל אני חייב בעצמי להעדיף את זה! והדרך היחידה לעשות את זה, היא על ידי הסביבה. אין לי ברירה. אני חייב שתהיה לי סביבה שתשפיע עליי ותגרום לי את כל זה.

הדברים האלה קרובים אלינו מאוד. המעגל הזה מתחיל עכשיו להתהדק סביבנו. השנה אנחנו חייבים להיכנס בפועל לתוך התהליך הזה ולממש אותו על עצמנו. ואז נוכל להסביר אותו לכל העולם, והוא יבין, מתוך מה שקורה איתנו. הרי אנחנו חלקים של מערכת אחת, ולכן האנרגיה הזאת תזרום לכולם ותגרום להם להבין את כל המערכת הזאת.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 10.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לוח השנה החגיגי של העלייה והחיבור
למה אנחנו לא יכולים להירגע
קורס לפיתוח הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest