דף הבית / חינוך, ילדים / המעבר לחשיבה אינטגרלית

המעבר לחשיבה אינטגרלית

שאלה: האם המעבר מסוג החשיבה הליניארי, אגואיסטי, צרכני, של האדם, לחשיבה אינטגרלית צריך להתרחש בקפיצה, בסירוב קיצוני מהצורה הקודמת, או שזה מעבר הדרגתי, עקבי?

תשובה: בשום אופן זה לא מעבר מלאכותי. חייבים למשוך אנשים למערכת ההשכלה והחינוך האינטגרליים.

אלה הם קורסים מאוד קצרים, לא ממושכים, אולי של חודש, כשתוך כדי הלימוד אנשים יתחילו להרגיש את השינויים הנחוצים. אם הם יבצעו אותם בהבנה שלהם, בהרגשה, אז יראו עולם חדש לגמרי, פרספקטיבה אדירה שפתאום תמשוך אותם.

הם ימצאו את משמעות החיים, הכוח החיוני, השאיפה. פתאום הם יגלו את מקור המילוי ויראו את אותו האגו כאגו אינטגרלי, סגור, שעובד לפי נוסחה אחרת, לפי כללים שונים. הוא לוקח בחשבון לא את המילוי האישי שלו שהביא אותנו היום לריקנות, דיכאון, אדישות, אלא מרגיש את עצמו אינטגרלי וקשור לכל הטבע האנושי בכל הרמות: דומם, צומח וחי. ומפני שהוא הגיע לכך במודעות, על ידי פיתוח עצמי, אז הוא מתחיל להרגיש בתוך הטבע את הכוח הפנימי שלו יוצא לרמה של שיתוף פעולה איתו, וכך מרגיש את עצמו נצחי, שלם.

כאן אנחנו עוברים את כל התהליכים שאיינשטיין דיבר עליהם, ומגיעים למצב שבו האדם עולה לרמה הפנימית של הטבע, שנסתרת מאיתנו אך קיימת ללא ספק. זוהי הרמה השולטת, האינפורמטיבית, שעל פניה קיימים כל הכוחות שמנהלים את החומר שלנו: דומם, צומח וחי. ובכך אנחנו הופכים ל"אדם".

"אדם" הוא אותו החלק האינפורמטיבי שנמצא בטבע, איפה שהעבר, ההווה והעתיד אינם קיימים. הרי חיים בקרבנו אנשים כמו וולף מסינג, שמרגישים את העבר ואת העתיד. אז מהיכן יש להם ידע כל כך מדויק? – הוא קיים בטבע. בטבע כל זה נמצא מעבר לזמן. ואנחנו עולים לרמה כזאת. למעשה המצב הזה שלנו, המרכיב הזה, נקרא "אדם". וכל השאר שאנחנו עוסקים בו מעבר לכך, פשוט משרת את רמת ה"חי" שבנו, את הגוף הפיזי.

מתוך השיחות על החינוך האינטגרלי, 25.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
במלכודת הניסיון שהצטבר
מקפצה לשלמות
קפיצה לתוך מימד חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest