דף הבית / חינוך, ילדים / המסקנה מהשיעור הראשון

המסקנה מהשיעור הראשון

התחלנו רק עתה, וכתוצאה מהשיעור הראשון כולנו צריכים להגיע למסקנה שאנחנו קיימים בתוך הטבע. אפשר לתאר אותו כספירה, מעגל, שבתוכו אנחנו חיים. בתוך הספירה הזאת פועלים חוקים אבסולוטיים, ואנחנו נמצאים תחת שליטתם.

כשאנחנו חוקרים את הטבע, אנחנו מגלים חלק מהחוקים האלה וקוראים להם "מדע". אבל בהחלט 99.9% מכלל חוקי הטבע נשארים בלתי ידועים, איננו מסוגלים לגלות אותם.

בדרך כלל, הידע של חוקי הטבע עוזר לנו לארגן טוב יותר את החיים. תראו כמה דברים שימושיים יש לכם בבית: טלוויזיה, אינטרנט, מכונת כביסה, מייבש וכו'. תעשו השוואה בכמה החיים הפכו להיות קלים יותר, לעומת אדם שחי בכפר נטוש, אומלל, שואב מים מבאר, מבשל את האוכל על האש ומכבס בגדיו בגיגית .

כל זה אנחנו עושים תוך דקות ספורות וללא מאמץ. במקום באר מים – ברז בתוך הקיר, נוחיות, חדר שירותים וחדר אמבטיה – בבית, ובעזרתם אני יכול להתקיים בלי מאמצים גדולים. לכן אני חי ולא עושה את העבודה הנוספת הזאת שהייתה קיימת בחיים הכפריים.

זה אומר, שההתפתחות שלנו מפנה את האדם לעיסוקים אחרים, נוספים, שרחוקים מההספקה של ההכרחיות. אולם נשאלת השאלה, אם אנחנו הגענו לחיים מפותחים כאלה, למה הם נהיו כל כך אכזריים, ריקניים, מביאים אותנו לייאוש, נוטעים בנו חוסר ביטחון, פחד וחרדה?

מה עשינו עם הזמן שהתפנה לנו בעקבות ההתפתחות הטכנית, הטכנולוגית, החברתית, שבעזרתם יכולנו לקבל תוספת נהדרת לחיינו? – במקום החיים הכפריים השקטים והרגועים, למרות הקושי הפיזי – הגענו לג'ונגל המודרני.

מדוע אנחנו מבזבזים את הכוחות והזמן שהתפנה לנו על חשבון ההתפתחות הטכנולוגית ליצירת חיים כל כך קשים ומסורבלים? אולי הגיע הזמן לעצור? יכול להיות עכשיו, כדאי לנו להגיע לחיים לגמרי אחרים: כאילו שוב אנחנו עוזבים את הכפר שלנו לחיים חדשים, מפתים ומושכים…

אנחנו צריכים מעט זמן כדי לארגן את החיים שלנו כמו שהיינו רגילים בכפר – מהזמן שנותר לנו בואו נשקיע בנפש, נמלא את הזמן בעיסוקים אחרים! – יכול להיות שאז נצליח לתקן את חיינו?

בשאלה הזאת אני מסיים את השיחה הראשונה שלנו …

מתוך שיחה מס' 1 על חיים חדשים , 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היקום של חוכמה אינסופית
מוכרחים ללכת בעקבות חוקי הטבע
"תהליך הגירושין" בכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest