דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המלכודות שהציב לנו האגו

המלכודות שהציב לנו האגו

laitman_2010-05_ny_4aee73f7d5_b.jpg

שאלה: היכן נמצא המקום של הקבוצה בחג הפורים, בסיפור של המן ומרדכי?

תשובתי: בקבוצה אתה יכול לברר היכן נמצא ה"מרדכי" שלך, והיכן נמצא ה"המן" וכל שאר הדמויות שמפריעות לך להתחבר לקבוצה כדי לגרום נחת רוח לבורא.

קודם כל צריכים, מה שנקרא, "למצוא את הצפון", לברר האם יש בך את היחס פנימי ביותר, שאיתו אתה רוצה לעשות נחת רוח לבורא. האם אתה מגלה בתוכך כזאת נקודה, ולו רק רצון חלש ועדין ביותר. האם הוא נמצא אצלך?

אם לא, לא נורא, הוא עוד יבוא, הוא יתגלה על ידי האור המחזיר למוטב, ובסופו של דבר תתחיל להרגיש שאתה שייך איכשהו לבורא. ולפני הכול, אנחנו צריכים למצוא בתוכנו את ההשתוקקות הזאת שקובעת את הכיוון העיקרי, וזה אפשרי רק בעזרת הקבוצה.

לכן, כל מה שאנחנו עושים בקבוצה, עם החברים, כל אסיפות החברים שלנו – הכול צריך להיעשות מתוך מטרה להשפיע נחת רוח לבורא, או לפחות להתקרב לזה. ואם איננו פועלים לשם כך, אז כל זה יהיה "מושב לצים".

כי החיבור בקבוצה עדיין לא אומר שום דבר. ידוע שבמהלך ההכנה של קבוצות שונות, בצבא או בכדורגל, נערכים אימונים פסיכולוגיים למיניהם, שמטרתם לגרום לאדם להיות מוכן להקריב את חייו למען הקבוצה שלו. הוא מתחיל להרגיש שהקבוצה נמצאת מעליו. ולאחר מכן הוא כבר פועל לפי חשבון פשוט: הוא משווה את עצמו עם הקבוצה ורואה שיש לה ערך גבוה, ולכן הוא אפילו מוכן להרוג את עצמו.

זהו אלטרואיזם שקרי שמאפשר לאדם להקריב את עצמו רק מפני שנוצר בו סדר עדיפויות חדש, שקובע מה לפי דעתו יותר חשוב ומה פחות חשוב. אבל אין לכך שום קשר להשפעה, אלא זאת פשוט תוצאה של מניפולציה פסיכולוגית.

וזוהי מלכודת מסוכנת, כי ישנם רבים שחושבים שהם הולכים בדרך של השפעה, אך הם בעצם משתתפים במושב לצים, כלומר, בקבוצה שמקרינה את חשיבות ההשפעה לקבוצה. למעשה, זהו אגואיזם גדול עוד יותר, אגואיזם קבוצתי, שמושך את האדם קדימה. הוא נמצא מעל לאדם, אך אינו מוביל לכיוון הבורא. וזוהי הטעות של אנשים רבים. דווקא כתוצאה מהטעות הזאת, שנעשתה בעבר בשלב מסוים, התפתחו כל הדתות.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 08.03.2012

ידיעות קודמת בנושא:
מה אפשר לתת לבורא?
חג הניצחון של הכוונה
מדוע המלך אוהב את המן (האגו)?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest