דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המלך שהודח נמצא בחברת גנבים

המלך שהודח נמצא בחברת גנבים

הניצוצים הם העיקר, בהם תלוי כל התיקון שלנו. "אור ישר" מתלבש ב"אור חוזר", הם "אור" ו"כלי" שנעשים לדבר אחד שלם, משלימים זה את זה. כי הם תלויים לחלוטין זה בזה בצורה שווה.

"אור חוזר" שגרם לגילוי של "אור ישר" ועכשיו הסתלק משם, הופך לאור עבה, פגום, לכן נקרא "ניצוץ". פעם הוא היה "אור חוזר" החשוב ביותר, שבו היה תלוי גילוי הבורא. ועכשיו הוא כמו המלך שהודח, זהו מצב גרוע מאוד, לא יפה, אנוש ומושפל.

זהו "אור חוזר" שאין לו כוח להיות כ"אור חוזר", אור של אהבה ורחמים. עכשיו אפשר להשתמש בו למטרות שונות, אם אתה רוצה לרמות מישהו, אתה יכול לעשות את עצמך כאילו שאתה מעוניין בטובתו ולנצל אותו לטובתך. אתה משתמש ב"אור חוזר" על מנת להשפיע, אבל השפעתך שקרית ולכן היא גורמת לשבירה עוד יותר גדולה, לזיוף יותר גדול, לפשעים הגדולים ביותר על ידי אותו ה"אור חוזר" שאיבד את כוח האהבה שלו שמאפשר להיות כ"אור חוזר".

אחרי השבירה, הקדושה מסייעת לקליפה ומתחילה לשרת אותה. הרצון לקבל שלי מנצל את כל ההבנה שלי להשפיע, כדי להפיק תועלת אגואיסטית מרבית בערמומיות רבה. כל התבונה וההתפתחות האנושית הופכות לתמיכה ברצון האגואיסטי.

כל עוד ה"אור ישר" ו"אור חוזר" התלבשו זה בזה, הם השלימו זה את זה. אבל כאשר הם נפרדים, אז ה"אור חוזר" נעשה עבה ונשאר למטה שבור. אבל אם אנחנו נסובב אותו בצורה נכונה, אז הוא יהיה מסוגל לספק לנו התרשמות מהאור שמתאים לו ברוחניות ושפעם שיתף עימו פעולה.

אם אנחנו משתדלים להישאר ב"אור חוזר" אז הוא מתחיל לעצב בנו "כלים" המתאימים ל"אור ישר", תכונות, הגדרות, הבנות חדשות לאיזה אור הוא יכול להתאים כאשר יתלבש בו.

כך אנחנו עובדים עם הניצוצים, עם ה"רשימות" מ"אור חוזר". אנחנו לא סתם משתוקקים להשפעה מופשטת כלשהי, אלא מכירים את ניצוצי ההשפעה, את ה"רשימות", ומתחילים להבין איזה אור צריך להופיע לפנינו, כלומר, לומדים אותו לפי הבחינות המנוגדות שלו. בתוך ההסתרה אנחנו מתחילים לזהות בהדרגה את הבורא. החושך בעצמו מגלה לנו את אור היום.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התערבות של "אור ישר" ו"אור חוזר"
"אור חוזר" בעבודה
ואז תפסיק לגנוב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest