דף הבית / משבר עולמי / המלחמה תמחק הכול…

המלחמה תמחק הכול…

photo_rav_gh70_033.gif

יחסים מעניינים יכולים להתחיל להיווצר בין מדינות …

הודעה: ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הכריז מלחמה (בינתיים דיפלומטית וכלכלית) על איסלנד, שהבנקים שלה נמצאים בפשיטת רגל, ומסרבים להחזיר ללקוחות הבריטיים שלהם מיליארדי דולרים.

מכיוון שבבנקים האיסלנדים מוקפאים קרוב ל-40 מיליארד דולר של חסכונות בריטיים וממשלת איסלנד מסרבת להיות ערבה להשקעות של לקוחות בינלאומיים בבנקים איסלנדים, הקפיא בראון את נכסיהן של חברות איסלנדיות בבריטניה.

את פעולותיו הוא ליווה בהצהרה הבאה: "אנחנו מקפיאים את נכסיהן של חברות איסלנדיות בבריטניה, ואנחנו ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי להחזיר את כספנו".

תגובתי: במצב זה ימצאו את עצמן כל המדינות – לא יהיה כמעט עם מי להילחם, משום שהכול כל-כך קשור ואין אשמים. אבל גם קיימת אפשרות שיילחמו, ואז יבינו, שהם מחויבים לעבור לצורת יחסים אחרים, ליחסים של דאגה הדדית בין האחד לשני לשם הישרדות, ובהמשך לעבור להכרה ב"ואהבת לרעך כמוך", משום שכל מה ששלך תלוי ברעך.

המעבר ל"ואהבת לרעך", הוא לא משום ש"רעך" רע לכיס ולביטחון, אלא שמסתבר שאתה יחד איתו, וקשורים על ידי הטבע, ובערבות ביניכם תשיגו (כמו בבנק) את השכר העליון – גילוי הבורא! אפילו אדון בראון יוכל להבין זאת!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest