דף הבית / משבר עולמי / המלחמה הגדולה על האדם הקטן

המלחמה הגדולה על האדם הקטן

שאלה: הבנתי שאתה רוצה להפוך את כל אמצעי התקשורת לאמצעים חינוכיים, ושכל אדם יצטרך לשבת ליד ספסל הלימודים. האם האנשים יסכימו לכך? הרי הם אינם אוהבים ללמוד, אלא מחפשים בידור.

תשובתי: אינך מודע לכך שכשאתה בולע את המידע שבו "מבדרים" אותך העיתונים היומיים, אתה נמצא בבית ספר, אך בבית ספר גרוע מאוד! אינך מרגיש זאת, אך אמצעי התקשורת עושים ממך מה שמתחשק להם. הם משנים אותך, וזה אומר שאתה נמצא בבית ספר שמלמד אותך, ועוד איך!

חשבת שלא מסתתרת מאחורי זה שום כוונה, שום מדיניות? מישהו משלם על הכול, וקובע באיזו רוח הכול יוגש. מבוקר עד ערב יושבים אנשים וחושבים מה תהיה הרוח של העיתון שעומד לצאת, מה תהיה הנטייה שלו. וכך בכל אמצעי התקשורת. שום דבר אינו מודפס סתם למטרות בידור. תיכנס לתעשיית הבידור ותראה מה המדיניות שעומדת מאחוריה וכיצד היא קשורה לעיתונים.

האדם הקטן אינו מבין אלו מלחמות נערכות על הזכות לשלוט בו. אתה נמצא יום-יום בבית ספר קשוח, הם שוטפים לך את המוח ומשנים אותך עד היסוד. הכיוון הזה של שינוי האדם צריך להישמר, אך השינוי צריך להיות שינוי לטובה! הרי כולנו תוצאות של אמצעי התקשורת, ותסתכל על החברה שלנו, לאן הגענו. האם בית ספר זה רק כשאני יושב על ספסל הלימודים ומסתכל על המורה? הכול סביבנו הוא בית ספר, והכול מאורגן על ידי מישהו. מאחורי כל דבר עומדת אידיאולוגיה.

העיתון צריך להישאר מושך ולעניין את הקורא, אך עליו להיות מכוון לטוב. דרושה לשם כך אומנות גדולה. זאת לא בעיה לצלם ולפרסם תמונות של רצח. הרבה יותר קשה ללמד זאת בצורה שהאדם לא ירצה לחזור על כך. הרי זה נגד האגו שלנו. עוד יותר קשה לעורר באדם צער על מה שקרה, שירגיש הזדהות. אך רק כך אמצעי התקשורת יעבדו באמת לטובת הקשר בין האנשים.

אמצעי התקשורת המודרניים מגדלים עכשיו בכל אחד את האגו, את הרצון ליהנות. אנחנו מצידנו צריכים לפעול בכל הערוצים שלנו, דרך כל הקשרים בינינו ומאיתנו לעולם כולו, ולשפוך דרכם את חכמת הקבלה. לא משנה אם האנשים לא יבינו ולא ישמעו. לפתע זה יתחיל להופיע ולחיות בתוכם, והם יתחילו לדבר על כך, מבלי להבין מהיכן הגיעו אליהם המחשבות החדשות האלה.

כלומר, צריכים לקרות שני דברים: האגו העולמי צריך לגדול מהר ככל האפשר, וההפצה שלנו צריכה לגדול מהר עוד יותר! וכששני המרכיבים הללו יתחברו בתוך כל אדם: האגואיזם הגדול שלו וההשפעה שלנו שמכוונת לתכונת ההשפעה – זה יניב פירות נכונים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 24.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ערוץ חינוכי במקום הפרסומות
להתבשל בסיר הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest