דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתבשל בסיר הרוחני

להתבשל בסיר הרוחני

שאלה: מי צריך לשלוט באמצעי התקשורת ההמוניים, על מנת להשפיע לטובה על האנשים?

תשובתי: באמצעי התקשורת ההמוניים צריכה לשלוט ההנהגה הרוחנית (הסנהדרין, אוסף של חכמים-מקובלים), שיודעים מהי צורתו האופטימלית של האדם המתוקן ביחס לאנושות כולה. הבעלים של כלי התקשורת צריכים לדעת לאיזו מטרה הם מובילים את האנושות, מפני שנמצאים בידיהם אמצעי ההשפעה החזקים ביותר.

אין אמצעי אחר להשפיע על האדם, מלבד אמצעי התקשורת. בשום דרך אחרת לא תוכל להגיע לכל אדם. דעתו אינה נקבעת לפי מה שהוא למד פעם בבית הספר או באוניברסיטה, אלא לפי המידע שאמצעי התקשורת מאכילים אותו מדי יום. לכן, מי שיקבל את השליטה על רוב ערוצי האינטרנט, יקבל את השליטה על העולם כולו.

בעזרת אמצעי התקשורת אפשר להכין את החברה לכל דבר, מפני שהאנשים סופגים משם הכול. התקשורת יוצרת סביבה של מידע, שממנה ניזונה האנושות כולה. כל שבעת המיליארדים מתבשלים בתוך "הסיר" הזה של רשת האינטרנט, ואנחנו רואים מה קורה להם כתוצאה מכך. לכן, צריך לדעת כיצד לבשל אותם ולאיזו מטרה, כדי לעשות זאת עם כוונות טובות, ולא למטרות רווח.

באינטרנט העתידי ישלוט החיבור, הוא מיועד דווקא לכך. כולם יהיו מחוברים, מפני שהטוב של כל אחד תלוי בכל אחד. כולם "מתחברים לטוב", בינם לבין עצמם ובכל הרשת הכללית. אינך יכול להתחבר עם כולם בצורה רעה, במקרה זה תגרום להרס. אך כשאנחנו מתחברים לטוב, אנחנו לא רק יוצרים מערכת טובה עם יחסים טובים וחיים מאושרים, אלא גם עולים לדרגת קיום אחרת, לנצחיות: מתחברים לכוח העליון, עולים למימד העליון בתוך הרשת הזאת, מהדרגה הווירטואלית – אל הרוחניות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לפנים מאירות ומסבירות", 24.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ערוץ חינוכי במקום הפרסומות
המלחמה הגדולה על האדם הקטן
אמצעי התקשורת – לשרות העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest