דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המכות האחרונות של פרעה

המכות האחרונות של פרעה

laitman_2010-02-02_3930-70.jpg

שאלה: לאחר כנס "קבלה לעם" העולמי הרגשתי איזו חסימה, חוסר יכולת להתחבר עם האחרים ולהתקדם. האם יכול להיות שכך מתגלה הבורא, והרע זה האחוריים שלו?

תשובתי: כן, פרעה זה האחוריים של הבורא שנקראים "עזר כנגדו". באופן כזה הוא עוזר לך, ואסור לשכוח את זה! כשאתה מרגיש את עצמך ישנוני, מדוכא, שאין בכוחך להזיז את היד, עליך לזכור שכל הבעיות שמתגלות הן מטרתיות, הן מניעות אותך אל המטרה! עליך רק לחרוק שיניים וללכת כנגדן. זה הבורא ששָׂם לך רגל. הוא אומר: "בוא אל פרעה, כי אני הכבדתי את ליבו!". הוא בעצמו עשה את פרעה יותר אכזרי, ואם כל מכה יעשה אותו יותר ויותר עקשן ובלתי מתפשר. אתה בא אל פרעה בדומה למשה, ומחזיק את הבורא ביד, ומסתכל מהצד כיצד הם מתווכחים ביניהם. מה אתה יכול לעשות כשמתנגשים שני ענקים כאלה, הטוב והרע, ואתה מוצא את עצמך באמצע ביניהם, בין שני הכוחות האלה של הטבע: ימין ושמאל.

אך בסוף, בכל מכה פרעה מוותר ומסכים לשחרר אותך מהגלות לחופשי, כלומר לפניך נפתחת דרך אל העולם הרוחני. אתה רוצה לצאת ורואה כיצד פרעה שוב חוזר לשלטון עם אכזריות גדולה יותר, ומעמיס עליך עבודה עוד יותר קשה ועם בעיות כבדות. וכאן אנחנו שוכחים, כיצד נעשה כל התהליך הזה. זה חסר כל טעם להיאבק עם הפרעה שלך ואין מה להתווכח עם החברים. תפנה לבורא! כי הרי הוא בעצמו מודה שזה הוא שהכביד והקשה את לב פרעה. הוא ברא מלכתחילה את האגואיזם ואת התורה כאמצעי לתיקן האגואיזם. אם את רוצה לתקנו, תפנה לבורא והוא ייתן לך נשק לצורך המאבק הזה.

עד שלא תכופף את הפרעה, לא תצא מהמצרים שלך! ואת זה כל הזמן שוכחים בקבוצות שלנו ומתחילים להתווכח ולהתדיין ביניהם. זה הפרעה שנכנס בינינו, כדי שאנחנו נתעלה מעל האגואיזם המתגלה ביחסים שלנו זה כלפי זה. תחילה, כשהקבוצה רק נוצרת, הכול בה כל כך נפלא, פשוט תענוג להסתכל עליהם, כמו על התינוק שרק נולד. ואחר כך התינוק הזה מתחיל לגדול ולגלות את האופי שלו. אך עלינו להבין, הכול כאן נכון! כך מתגלה הטבע שלנו ויבואו בעיות עוד יותר גדולות ומכות קשות. זהו גילוי של פרעה. ככל שאנחנו נתאחד חזק יותר נגדו, כנגד האגואיזם המשותף שלנו, זה מה שיקבע את ההצלחה שלנו. וכאן עלינו לקרוא לעזרה בכל האמצעים: הבורא, הקבוצות האחרות, הלימוד. רק בדרך כזאת אנחנו מתקדמים!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 19.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
"אני" הדו פרצופי
הבורא משני צידי החזית
לומדים להשתמש בפרעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest