דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ה"מטריקס" של העולם הרוחני

ה"מטריקס" של העולם הרוחני

שאלה: לפעמים, בזמן קריאת הזוהר, אני מרגיש איך משהו פועם בי. האם ספר הזוהר הוא מערכת חייה, והאם אנחנו יכולים לספוג ממנו מודלים רוחניים דרך המילים?

תשובתי: המקובלים מתארים לנו את מערכת הקשר שבינינו. הקשר האלטרואיסטי הזה בין הרצונות הפרטיים של כל אחד, יוצר מאיתנו את דמות הבורא (מפני שכל המערכת של הרצונות זהה בדיוק לכוח האור שברא אותה, כלומר לבורא).

המקובלים מגלים לנו את המערכת הזאת, כל אחד בהתאם למדרגתו, לאופי שלו ולשורש נשמתו. הם מסבירים כיצד היא פועלת, אילו תגובות מזמינות הפעולות שלנו: המ"ן (הבקשה) והמ"ד (המענה).

הם מגלים את הטבע, ולא יותר מזה. אם תגלה את זה, זה כמו שאתה מסתכל על תמונה רב מימדית ומנסה שהעיניים שלך לא יהיו ב"פוקוס" ולא יתרכזו על הציור החיצוני, ואז תתחיל לראות את התמונה שבפנים.

אתה יוצא משליטת השכל והרגש הגשמיים, נוטש את האגואיזם שלך, ואז התמונה הזאת יכולה למשוך אותך לתוך עומקה. אתה נכנס לתוכה ומגלה שם עולם שלם: את דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, שחיים חיים עצמאיים.

זה מה שמגלה הזוהר. אתה קורא אותו ומתאר לעצמך את התמונה הרגילה של העולם הזה. אבל הזוהר מגלה לך את התמונה הפנימית. אתה תראה את התמונה הפנימית הזאת אם תוציא מה"פוקוס" את ה"ראייה" הגשמית שלך ותתעלה מעל לרצונות/החושים האגואיסטיים שלך, אל ההשפעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ספר הזוהר: סיפור על חיבור
דרך האותיות של ספר הזוהר…
הזוהר מתגלה עבורנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest