דף הבית / חכמת הקבלה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר אין לאדם מה לפחד מכך, שהמצבים שעוברים עליו יסבו לו נזק. להיפך, המצבים האלה הינם שלבי הבראת הנשמה. כפועל יוצא מהם האדם ירגיש שיפור, החלמה, חידוד חושים, "פקיחת" עיניים, תוספת כוחות. ואילו הירידה – החולי של הנשמה, תחלוף.

תוצאת תמונה עבור טוויטר אם פרט כלשהו נראה לנו רע, מזיק – זהו סימן לכך, שפרט זה נמצא עדיין בשלב המעבר של תהליך ההתפתחותו ושל הכרה בו מצידנו. לכן, איננו רשאים להחליט לגביו שהוא רע ולהמעיט בערכו.

תוצאת תמונה עבור טוויטר להצטער על חורבן בית המקדש – כלומר, לצטער על היעדר ההשתוקקות לאיחוד, שנקראת קדושה. שהרי, בקשות האדם בעבור עצמו, מרחיקות אותו מהבורא. ורק הבקשות בעבור האיחוד של כולם מרוממות את העולם, את ישראל ובתוך כך גם את האדם המבקש (על פי: רב"ש, מאמר חורבן דקדושה).

תוצאת תמונה עבור טוויטר בית המקדש שירת את כל אומות העולם, אחרת הוא לא היה יכול לעמוד אפילו שעה אחת. ואף על פי שהאומות מתנגדות לישראל, עם זאת, בית המקדש, שהוא שלימות העולם בעבור כל האומות, לא נחרב על ידן, אלא על ידי השנאה ההדדית בעם ישראל (על פי: המהר"ל מפראג, חידושי אגדות, גיטין נ"ה, ב').

תוצאת תמונה עבור טוויטר י"ז בתמוז – שבירת לוחות הברית, ט' באב – חורבן בית ראשון ושני, יציאת העם לגלות, לידת המשיח.
כל זה כהכנה לבית המקדש השלישי – שחרור מלא מהאגו, התחברות וגילוי האור העליון של הבורא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הקבוצה צריכה לתאר את עצמה כבית מקדש, שבו שוכן הבורא. ואם היא לא מרגישה את הבורא, משמעות הדבר היא, שבית המקדש – הקשר בין החברים, הרוס. זאת, משום שמחשבות רעות נכנסו בינהם. זאת המשמעות של הגלות מארץ ישראל. ישר-אל, ההשתוקקות לבורא. האיחוד הוא תקומה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר אנו מוכרחים לעלות ממצב של "חורבן בית המקדש" להכרת אובדן הקשר הלאומי והצורך בשיקומו. אחרת, עד שלא נכיר בצורך לתקן את הרע בינינו, האסונות יחזרו על עצמם, כדי, שבמקום רוע וחושך, נגלה בינינו את הבורא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הנבראים מסוגלים להרגיש רק את השוני בין האור לחושך. לכן, בריאת החושך הינה תנאי הכרחי לקיומם. היא הושלמה בתקופת הירידה מדרגת הקשר בינינו (חורבן בית המקדש). במאה ה-16 (תקופת האר"י) התחילה תקופת תיקון האגואיזם (הבעל שם טוב) – תיקון שצריך להתרחש במודע או בעל כרחנו.

תוצאת תמונה עבור טוויטר על ידי כך שברא את ההפך מעצמו, את האגו, הבורא יצר את התנאים והאפשרות לקיומם של הנבראים ולגילויו.
דווקא חולשתנו להשיג את תכונת ההשפעה של הבורא, היא הסיבה והאפשרות להשיגו.

תוצאת תמונה עבור טוויטר איננו צריכים להצטער על כך שנחרב הבית לפני 2000 שנה, אלא על כך שאיננו בונים את המקדש בליבנו. אלו הם אבל ואסון שמתרחשים מדי יום! הרי גם בימינו אנו מחריבים את בית המקדש, כמו שנאמר: "בכל יום שבו לא נבנה בית המקדש, כאילו נחרב".

תוצאת תמונה עבור טוויטר ט' באב – הוא גילוי האגואיזם בכל אחד מאיתנו. וכעת, הגיעה עת התיקון. השבירה קרתה בדיוק לשם כך. על ידי תיקון השבירה בינינו, אנו מגיעים לגילוי תכונת ההשפעה ומתאחדים עם הבורא. עלינו להתאבל על אי ההצלחות שלנו להגיע לאיחוד.

תוצאת תמונה עבור טוויטר אם בימינו, לאחר שהגיעה העת לתיקון (עוד מימי האר״י) והתגלתה שיטת התיקון, אנו דוחים את שיטת התיקון, חכמת הקבלה – זה החורבן האמיתי שבתוכנו. החורבן האמיתי אינו מה שקרה בעבר, אלא מה שמתרחש היום!

תוצאת תמונה עבור טוויטר מאז ימיו של הבעל שם טוב, החלה תקופת התיקון מלמטה. הבעל שם טוב עשה עבודה עצומה בכך, שהוא החיה את הרוחניות. תלמידיו המשיכו את דרכו, וכך פעלו גם בעל הסולם והרב"ש. הרב"ש, שהיה המקובל הגדול האחרון והשתייך לתקופתנו, השאיר לנו את כל שיטת התיקון, שבה אנו משתמשים היום.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הבורא לא מסתתר בתוך המערכת – להיפך, הוא הטמיע בה את שכלו. הרגשתו מוטמעת בכל חלק. כשאנחנו אוספים את הפאזל הזה, איננו מקבלים ציור מתוקן ומתחילים לחיות בעולם מופלא, וזהו – אנחנו משיגים את חוק המערכת הכללי – האהבה והאיחוד!

תוצאת תמונה עבור טוויטר אי אפשר להשוות בין הדור שחי אחרי חורבן בית המקדש (השני) לבין דורנו. הם הרגישו קשר חזק ביניהם, הקדושה עוד הייתה מאירה להם. הם השאירו לנו את המשנה, את התלמוד וכתבים נוספים. הירידה לא קרתה מיד, האור הסתלק בהדרגה מהנשמה הכללית, החושך התגלה בתקופת האר"י.

תוצאת תמונה עבור טוויטר חורבן בית המקדש השני היווה יציאה סופית מהרוחניות – כולם יצאו אל הכוונה "למען עצמי". ומאז, כל העם, למעט אנשים מיוחדים – המקובלים, נכנס לתהליך בלתי פוסק של ירידת דורות אגואיסטית. העלייה הפכה לאפשרית אחרי התגלותו של האר"י (במאה ה-16).

תוצאת תמונה עבור טוויטר איננו מתקנים את השבירה. האנטישמיות – היא התוצאה של הזלזול שלנו בהזדמנות להגיע לתיקון. הגלות הסתיימה רק בכוח, אך לא בפועל. הקדושה היא באיחוד שבכוחנו להשיג. אך ללא האיחוד, אנו שרויים בחורבן.

תוצאת תמונה עבור טוויטר למעשה, חורבן הינו תיקון! לא ניתן לקלקל דבר, שלא היה מתוקן ואפשר לקלקלו. החורבן היווה את שבירת הגבול בין הרצונות לקבל (תכונות הנברא) לבין הרצונות להשפיע (תכונות הבורא). לכן, השבירה הייתה הכרחית לתיקון.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הבעל שם טוב: שאלתי את המשיח, מתי הוא יבוא? התשובה שקיבלתי הייתה: כשתורתי תופץ בעולם. כמו שאתה למדת והשגת, באותו אופן כולם יוכלו להשיג. אז ייעלם האגואיזם ויתגלה התיקון השלם.

תוצאת תמונה עבור טוויטר בעל הסולם: אנו חייבים לגלות לאומות העולם את אשר הם מצפים מאיתנו. לא מדובר בגילוי של ידיעות גשמיות כלשהן, אלא בגילוי של חכמה, אמת ועולם רוחניים דווקא. הם מוכנים להיות תלמידנו בחכמה זו. שהרי, היא נמצאת בתוכנו דווקא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר בית המקדש הראשון סימל את האיחוד למען הבורא בדרגת חכמה, מאבקו של כל אדם עם עצמו, על מנת לא ליפול לתוך האגואיזם. אבל, אז התרחשה שבירת הקשר (בתוך העם) – הגלות מהקשר. אחרי הגלות, העם בנה בתוכו קשר חדש – בנה את בית המקדש השני, אך הפעם בדרגת נשמה. קשר זה נשבר במאה הראשונה לספירה.

תוצאת תמונה עבור טוויטר בית המקדש – הקשר בינינו, נחרב לפני 2000 שנה. מאז, העם נמצא בגלות מהמצב הרוחני, האגואיזם שורה בינינו ולכן אנו נמצאים בין העמים. הצלחנו בתוך האגואיזם, כי היינו גם מחוץ לו. השנאה כלפי היהודים עולה כמו צונאמי של אנטישמיות ותיאלץ אותנו לחזור למי שאנחנו.

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest