יוסף פלביוס: המלך היווני תלמי השני רצה להקים את ממלכתו על בסיס חוקי החברה האינטגרלית (חכמת הקבלה) והיה מוכן לשלם על כך כל מחיר שידרש. אבל כאשר היהודים התחילו להילחם בינם לבין עצמם, יוון פנתה כנגדם…
יוסף פלביוס: המלך אנטיוכוס כיבד את היהודים, שמר ותמך באמותנם. אולם כשמשלחת יהודים גילתה שנאה לעם היהודי, ורצון להמיר את אמונתם לאמונת היוונים, אנטיוכוס הפך לשונא יהודים, כבש את ממלכת יהודה, החריב את ירושלים והכריח אותם לעזוב את אמונתם.
כל אחד ואחד וכולם יחד נשלטים על ידי הבורא, והוא מוביל את כולם למטרתו, בדרך טובה או בכפייה, בהתאם להשתתפות האדם בתהליך.
חכמת הקבלה מסבירה כיצד כל אדם יכול להתאים את רצונותיו ופעולותיו לבורא, על מנת לגלות אותו כשותף.
משום שהעבודה הרוחנית מתבצעת מעל הדעת, כל אחד ואחד יכול להשתתף בה בכל מצב ומצב. ודווקא היציאה מהדעת, לירידה, מאפשרת את ההזדמנות לעלות שוב לדעת גדולה עוד יותר.
שמחתי להיפגש עם ראש העיר פתח תקוה, מר רמי גרינברג. שוחחנו בנושא שיפור תשתיות העיר ואספקת רמת חיים ראויה לתושבים. על מנת לחזק את הרגשת הקהילתיות הכרחי שיתקיימו יחסים נכונים בין התושבים – זהו היסוד לכינונה של קהילה בריאה ועיר איתנה.
בית הלורדים של בריטניה, וביניהם הרב הראשי לשעבר, יונתן זקס, אומרים: עליית האנטישמיות באירופה כיום דומה לעלייתה בתקופת השואה.
האנטישמיות חזרה, כתזכורת חיה על השואה, בדיוק כפי שקרה במאה ה-20. וזאת דווקא כאשר אנשים התחילו להרגיש שהתגברו סוף סוף על שנאת העבר.
מידת החיבור בעשיריה מגדירה את השלב שבו נמצאים בסולם העליה: ככול שהאיחוד גדול יותר בעשיריה – כך המדרגה גבוהה יותר.
ככול שנמצאים גבוה יותר, כך מקבלים השפעה גדולה יותר מהמערכת האינטגרלית של היקום, מהכלי, ומהמילוי שלה – אור הבורא.
כשאנו אורגים את שמיכת האהבה, עלינו להתייחס לדברים השליליים כנשלחים מלמעלה.
הבורא ברא את היצר הרע בכוונה, על מנת לכוון אותנו לכוח העליון. אם נייחס הכל למקור אחד, אז נארוג את הבסיס לאור, לשמיכת האהבה, שתעטוף אותנו.
רשע – הוא זה שעשה על עצמו עבודה גדולה. אליו מגיע "מאור התורה המחזיר למוטב" ומראה לו את המקום שממנו עליו לחזור לבורא.
צדיק – זה שבאמצעות המאור, המחזיר לבורא, מתקן את הכלים-הכוונות שלו להשפעה.
מעשה טוב – זה כשאתה רוצה להימצא ברצון המשותף לקבל את האור העליון, על מנת למלא את החברים דרכך, כמתאם בין הבורא לבין הזולת. למלא את הזולת – זהו המעשה הטוב.
לקחת אחריות על מעשיי – זאת אומרת, שבמסגרת אותה בחירה חופשית שניתנה לי, אני נושא באחריות, כאילו שבמקומי נמצא הבורא…
קראו עוד בטוויטר שלי.