דף הבית / משבר עולמי / המחאות בארה"ב – הניסיון להבין

המחאות בארה"ב – הניסיון להבין

דעתו של L. Makaron, PHD: ניסיתי להתבונן באופן בלתי תלוי ולנהל דו-שיח עם כל צדדי המחאה הכלכלית בשתי הערים ניו-יורק ופילדלפיה, וההרגשה מנוגדת. מצד אחד, התנועה היא בעלת תקופת חיים ארוכה למדי, מצד שני, תגובה חלשה ורכה של האוכלוסיות השונות בחברה האמריקאית, מהרמה הרשמית ועד ליומיומית.

יחד עם זאת, הרבה פוליטיקאים ידועים וכלכלנים מחבבים את התנועה. ברננקה אומר זאת בצורה ישירה בראיונו, אך לא מסכים שהבנק המרכזי האמריקאי דואג לבנקאים ואשם באחוזי האבטלה הגבוהים.

ראש העיר בלומברג, הנלחם למען הזכות לחופש הביטוי, הזהיר את המוחים, כי על אף חיבתו אליהם, הוא ינקוט בכל האמצעים על מנת לספק ביטחון וחיים נורמליים לתושבי אזור כיכר זוקוטי.

נציגים אלו של הממסד וגם אחרים, חולקים עם המוחים את הזעם כלפי חוסר השוויון, אך יחד עם זאת, אינם מאשימים את עצמם בדבר. וכך מתקבל פרדוקס מאוד מעניין: מצד אחד, תנועה חסרת מבנה בלי שום מנהיג ובלי מטרות ברורות, מצד שני, מערכת כלכלית ובנקאית מופשטת ואנשים לא מזוהים שאשמים בכל.

אם נדחה את התיאוריות הקונספירטיביות לגבי המזימה וההזמנה של המצב מצד אויבי ארה"ב, נאלץ להניח, שזוהי באמת מגמה שנגרמה על ידי תהליך הגלובליזציה והאינטרנט, המהווה שטח וירטואלי חדש בקיום האנושי. המחאה בינתיים לא באה מכיוון מסוים וגם לא מתנהלת על ידי אף אחד. ישנם ניסיונות של כל מיני כוחות להשתלט על הגל, אך ללא הצלחה.

עד כמה שהדבר יישמע מוזר, מצב זה דומה למהפכה שהתרחשה בשנת 1905 ונוצרה באופן ספונטני. היא לא נשלטה על ידי אף אחד, לא היו לה מטרות ברורות וזוהי הסיבה שהיא הסתיימה בכישלון.

כיום, ארה"ב היא לא רוסיה של תחילת המאה ה-20. אף על פי שיוצאי צבא מוכנים לעמוד בין המוחים ובין השוטרים, אך זהו לא מצב מהפכני.

רוב הקהל שנמצא באופן קבוע במקומות המחאה, אלה אנשים לא מסודרים, הומלסים בייעודם, בודדים מבחינה סוציאלית, שעבורם כזאת פעילות היא אפשרות להתגבר על חוסר התועלת שלהם. מוזר מאוד, אך באמריקה ישנם ארגונים שמאלניים אנרכיים, ועבורם עכשיו זוהי תקופה עם הרבה מאוד מרחב לפעולה.

לפעמים מגיעים גם נציגי מעמד הביניים והסטודנטים. בזהירות, מהצד, הם מקשיבים ומביעים את דעתם. מבלי להבין באופן מדויק מדוע כל זה קורה, מבלי להבין מה לעשות, אולם הם פתוחים לרעיונות.

דווקא הם המטרה שלנו. השתתפתי באחד "השולחנות העגולים" שהעבירה קבוצת פילדלפיה שלנו וראיתי מה עושים החברים בניו-יורק.

הם עושים הכול נכון, אך יחד עם זאת, אסור להמתין לתגובה מהירה. פורטל האינטרנט, סדרה של כנסים בדומה לכנס דצמבר, ערוץ טלוויזיה אינטרנטי והמשך העבודה מול המדענים. במקביל לשנת 1917, מצור, הכנה למהפכה. דרך אגב, בעוד חמש שנים נציין 100 שנה למאורע הזה.

בקליפ המוזיקלי ביוטיוב "מדוע היהודים שולטים על רוסיה", בשורות הראשונות שמראות את אלה ששולטים, יחד ברזובסקיי, אברומוביץ', מדבידייב וברל לזר, מראים גם את מיכאל לייטמן. האם זוהי כבר הכרת האפשרות לשלוט בעולם דרך חכמת הקבלה?

ידיעות קודמות בנושא:
האמריקאים סוגרים חשבונות
התפכחותה של אמריקה
פעולות המחאה נגד "הטרור הפיננסי" בארה"ב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest