דף הבית / חינוך, ילדים / המורים הנחוצים לאנושות

המורים הנחוצים לאנושות

שאלה: אם לא נתמקד במורים בבית ספר, אלא באנשים שצריכים ללמד את החברה, להוביל את החברה לשינוי שעליו המקובלים מדברים, מהו אופי ההוראה שצריכה להיות?

תשובתי: החברה האנושית כולה צריכה לדון במה שקורה ומהי דרכה, מה לעשות כדי שלא נגיע לאסון כללי שנשמיד את עצמנו, ומה עלינו לעשות כדי לתקן את המצב. אנחנו נמצאים במצב שנעבור ממגפה למגפה, מבעיה לבעיה, ממלחמת עולם למלחמת עולם, זה יקרה עד שמרוב ייסורים, בעיות וצרות, נרים ידיים ונגיד די, ואז אולי נעשה חשבון נכון.

הערה: הכוח האגואיסטי שמנהל אותנו, זה כוח שפועל בהתמדה כבר משחר האנושות.

תגובתי: הוא כוח טוב, על ידו התקדמנו, העובדה שאנחנו במאבק בינינו, בתחרות בינינו, זה לא רע. האגו הוא כוח שדוחף אותנו להתקדמות, על ידו בנינו את כל מה שבינינו. אי אפשר להגיד שהגענו לחברה אנושית שכולה רעה וצריכים להשמיד אותה כליל עד היסוד, ובואו נחזור לחיות שוב כמו שחיינו ביער. לא. אבל מעתה ואילך עלינו להבין שהאגו מוביל אותנו מצרה לצרה, ממכה למכה.

שאלה: אז לדבריך עכשיו צריך לעשות "פוס" במשחק, לשבת ולדון בשאלה איך אנחנו יכולים לעצור את ההתדרדרות שלנו?

תשובתי: עלינו ללמוד מה בידינו לעשות, לאיזו צורה אנחנו צריכים להתקדם, באילו כוחות אנחנו מתקדמים. עלינו להבין שהכול תלוי בטבע האדם.

שאלה: מי האנשים שיכולים ללמד זאת?

תשובתי: אלו שמבינים את טבע האדם, טבע היקום, הטבע הכללי, ומבינים איך להוביל הכול לאיזון הנכון. המורים האלו יכולים רק ללמד איך לייצב את האנושות בצורה מאוזנת, ידידותית, עד שכולם יתחברו וירגישו שכולם שייכים למערכת אחת, למנגנון אחד.

 

מתוך ישיבת כתבים, 14.10.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest