דף הבית / חינוך, ילדים / המוח כמתאם עליון

המוח כמתאם עליון

המוח, השכל שלנו, יכול לתפקד בצורה תקינה רק בתנאי שהוא מרגיש מערכת עליונה יותר שעמה הוא צריך לשמור על קשר – לשרת אותה, לקבל ממנה פקודות.

כל אדם, בדומה ל"תא", צריך לשמור על קשר מלא עם כל היתר ועם הטבע. באופן אידיאלי המוח צריך לדעת מהו תפקידו הפרטי בתוך המערכת הכללית. עליו להכיר את המערכת הזאת ביחס לעצמו, ועל ידי זה הוא ילמד לשמור על בריאות החלק שלו ולשרת לכלל.

אז המוח יתחיל להפעיל את הגוף בצורה נכונה, כולל כל איבריו: הלב, מערכות העצבים, הלימפה, הדם וכן הלאה. כל הגוף יתפקד בהתאם לקשר המלא שהוא צריך לשמור עם המערכת הכללית.

לפיכך, במסגרת בריאותנו הגופנית ובמיוחד הנפשית או הרוחנית, אנחנו מחוברים לחלוטין עם האחרים ועם היקום כולו. בעצם, כל המערכות מקושרות. אבל האגו שלנו מכניס בהן פגם – בכל הרמות ובכל החתכים. לכן, על ידי שינוי היחס של האדם כלפי האחרים, הוא מתחיל בשינוי גלובלי של כל המערכות. אך אנחנו לא רואים זאת מיד בגלל התלות ההדדית שלנו. עד שכולנו ניתקן, בלתי אפשרי לדבר על הבראה כזאת של מישהו בנפרד.

בדומה לזה, כל המחלות שלנו נגרמות גם מפקודות לא נכונות, אותות לא נכונים המגיעים מהמוח. הוא אכן מנהיג את הכול, אף על פי שהוא בסך הכול "מתאם" בינינו לבין המערכת הכללית. הוא בעצמו פועל לפי פקודות המערכת הזאת ומכוון את הגוף בהתאם לצורך החיצוני הכללי.

הרי, אם נרצה בכך או לא, כל אחד מאיתנו הוא חלק מהאנושות. ולכן, המוח שלנו מקבל פקודות מ"השדה" הכללי, שאליו הוא כל הזמן קשור ובו נמצאים כולנו. המערכת הזאת נמצאת מעבר למסגרת החומר שלנו, היא אחת וכוללת את כולם, והמוח מייצג אותה.

הבעיה היא, שהוא אינו מסוגל לפעול בצורה נכונה, עד שלא נדע מאיפה הוא מקבל פקודות. האותות נשלחים מ"שדה" החכמה הכללי, השדה של האור, מחשבת הבריאה. וכדי לתפקד בצורה תקינה, המוח חייב לשמור על האיזון עם המוח הכללי הזה.

בדומה לפיזיקה קוונטית ולמדעים אחרים, בתחום הזה אנחנו הגענו לגבול, שמעברו מסתתר הלא נודע. אבל גם שם ניתן לחקור. לכן, אם תרצה לדעת את הסיבות האמיתיות למתרחש – תעלה למעלה. הגיע הזמן, סוף סוף לעלות לדרגת הסיבות. כאשר אנחנו נתקן אותן, לא נצטרך שום רפואה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 80, 10.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אני קיים כל עוד יש בי צורך
לחברה המודרנית דרוש לב
המוח: סוד שאינו נגיש למדע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest