דף הבית / המשבר ופתרונו / המהפכה הטכנולוגית משנה את החברה

המהפכה הטכנולוגית משנה את החברה

דעה: (ב. קולטשב, מנהל המכון לגלובליזציה): בזמן המשבר, שפע בעובדים אינו מהווה בסיס לצמיחה כלכלית. התחייה כרוכה דווקא בירידת העלות, באנרגיה זולה ברובוטיקה המפותחת. מסתבר, שיותר יעיל להשתמש במכונות ייצור מאשר להפוך את האנשים למכונות. אך כיצד לספק מספיק צרכנים לכמות המוצרים שנוצרו?

ככוח מניע של התעסוקה, יכולים לשמש השירותים החברתיים ושרותי הבריאות. בתי הספר יעברו מסוג של לימוד מפעלי לקבוצתי. ברפואה, רופא מקומי אחד יטפל בכמה עשרות משפחות. יהיה טיפול אישי בזקנים. ההתקדמות הטכנולוגית-מדעית תגרום לצמצום בשבוע העבודה. החברה תצטרך לעבור מהארכת גיל הפרישה לקיצורו. להמונים תתגלה האפשרות להתקדם ולעלות בהתפתחותם התרבותית.

המשבר הגלובלי הוא הזמן לעבור לשלב ההתפתחותי הארוך החדש שבו המכונות/רובוטים ישחקו תפקיד עיקרי. משברים חדים מסוג זה בקנה מידה כל כך גדול מתרחשים כל 25-35 שנה. הם בלתי נפרדים מהקפיטליזם התעשייתי שבו אנחנו חיים היום. אמנם הם נותנים תנופה להתפתחות. הטעות של הכלכלנים הליברליים היא בתקוותם שהשוק יתקן את הכול בעצמו. על מנת להתגבר על המשבר נצטרך להסדיר ולכוון מחדש את השוק. ואז למדע ולטכנולוגיה תהיה אפשרות שוב לשנות את העולם שלנו.

התייחסותי: ב. קולטשב סבור שההתקדמות הטכנו-מדעית היא הבסיס למדרגה החדשה בהתפתחותה של האנושות. אי אפשר להתחיל את התחייה ללא שינוי בטבע האדם, באגו שלו, שהוא הסיבה היחידה למשבר שמתרחש. והוא מעצם מהותו איננו משבר, אלא גילוי האגו כרע.

הבעיה העיקרית היא בהספקת כל הנחוץ לכולם. לא ניתן להגיע לחלוקה שווה ללא החינוך האינטגרלי. לכן, רק אם נעסיק את האנשים שפטורים מהעבודה בחינוך האינטגרלי, נוכל במידת היצירה של מסגרת כזאת להתחיל "לשחרר" את המובטלים ה"סמויים". כלומר לשחרר את העובדים העוסקים בייצור של שירותים ומוצרים שאין בהם צורך ואלה שעוסקים בעבודה מיותרת, ולהכניס אותם לחינוך האינטגרלי.

לאחר מכן נשחרר את האנשים מאותה העבודה שבה אפשר להחליפם במכונות וגם נצרף אותם למסגרת של החינוך האינטגרלי. באופן כזה, נראה שהעתיד הינו ביצירת מקום עבודה אחיד לכולם שהוא החינוך וההשכלה האינטגרליים. זהו יהיה יום עבודה מלא שבו האנשים ילמדו בעצמם או שיספקו את החינוך לאחרים. הם ישתתפו באירועים משותפים המוניים של שירות עצמי בתוך הערים ומחוצה להן.

ידיעות קודמות בנושא:
האוטומציה נגד האדם
מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030
רובוטים יגדילו את אחוזי האבטלה בעולם עד ל- 75%

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest