המדע המעשי ביותר

שאלה: האם אנחנו זקוקים ל"רחוב" להמשך ההתפתחות של השיטה האינטגרלית?

תשובתי: בהכרח! חכמת הקבלה ושיטת החינוך האינטגרלי, כחלק ממנה, זהו מימוש מעשי גשמי של החכמה העתיקה. מוסברת לנו כביכול כל התיאוריה, אבל יחד עם זה, לא כולה.

מה שהשאירו לנו המקובלים מהעבר, מימי קדם ועד ימינו, מתואר בצורה מאוד דלה. אתם לא מתארים לעצמכם כמה פריטים הושמטו! הם לא יכלו להביע את כל הדקויות של המערכת הזאת שמגיעה מהעולם העליון ויורדת למטה, אלא הם נתנו רק זרם קטן של מידע שמסביר באיזה אופן זה קשור אלינו. כל שאר חלקי המערכת הענקית הזאת אינם נחוצים לנו. אנחנו נגלה אותם במידת ההשגה של העולם הרוחני, בכל מדרגה, לרוחב. לכן המקובלים רשמו רק את מה שיכול לעזור לנו לעלות ממדרגה למדרגה. אף שאלה הם כרכים עבים, אולם למעשה זהו מידע אפסי על המערכת העצומה, על הנהגתה, על התגובות, על התיקון, וכולי.

חכמת הקבלה זהו המדע המעשי ביותר. ללא פעולות מעשיות כל הספרים שלה "מתים". ופעולות מעשיות, זה בראש ובראשונה, תיקון, שלא ניתן לעשותו ללא יציאה אל העָם. אתה בעצמך לא תרגיש נחיצות בתיקון שלך, לא מלמעלה ולא מהם. אתה בהכרח חייב להיות באמצע, כדי שגם זה וגם זה ילחץ עליך. הכול ממומש רק בתקשורת, בשימוש בשיטה בקרב העָם.

אבל לשם כך אתה בכל זאת צריך פחות או יותר להכיר את כל המערכת, צריכה להיות לך קבוצה חזקה שעומדת מאחוריך. הכול צריך להיות אסוף ביחד. ביציאה אל הקהל, אתה צריך להרגיש שאתה הנציג שלהם, שאתה נמצא יחד איתם. ללא ההרגשה הזאת אתה לא תוכל לתת להמונים את האנרגיה האינטגרלית שפועלת ומשנה את המציאות.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 18.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כוח התיקון להמונים
כולם צריכים את חכמת הקבלה
ללא משמעות החיים אין אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest