דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדלגים מעל חתך הזמנים

המדלגים מעל חתך הזמנים

כנס הזוהר העולמי 2014, שיעור מס' 1

מתוך "מאמר לסיום הזוהר", בעל הסולם: "מטרם ימות המשיח אי אפשר לזכות בכל קכ"ה המדריגות.

חוץ מרשב"י ודורו, דהיינו בעלי הזהר, זכו לכל קכ"ה המדריגות בשלימות, אעפ"י שהיו לפני ימות המשיח.

וע"כ נמצא הרבה פעמים בזהר, שלא יהיה כדור הזה של רשב"י עד דורו של מלך המשיח. ולפיכך עשה חבורו הגדול רושם חזק כל כך בעולם, כי סודות התורה שבו תופסים קומת כל קכ"ה המדריגות, ולפיכך אמרו בזוהר שספר הזוהר לא יתגלה, אלא באחרית הימים, דהיינו בימות המשיח.

הרי זו הוכחה ברורה שאנחנו נמצאים כבר בימות המשיח בתחילתו של אותו הדור שעליו נאמר ומלאה הארץ דעה את ה'."

בשנים הקודמות למדנו מעט מאוד מתוך ספר הזוהר. הדרך הפרטית בהתפתחות הרוחנית של האדם, של הקבוצה, והדרך הכללית של התפתחות העולם קשורים זה לזה, כי "הכלל והפרט שווים". לכן, אנחנו לא יכולנו לרוץ קדימה ולהתחיל ללמוד מתוך ספר הזוהר קודם. לא היינו מסוגלים לשמוע אותו. לכן, בלימוד שלנו במשך שנים רבות כמעט ולא נגענו בספר הזוהר.

צריך היה להגיע זמן מיוחד ולהבשיל הדחף הפנימי. אבל לפני ארבע שנים אני פתאום הרגשתי שאנחנו חייבים לעשות משהו עם הספר, מפני שבלתי אפשרי ללמוד מתוך הספר המקורי בזמננו. היה צורך לפשט את ספר הזוהר כדי שיהיה מובן לאדם הרגיל ולהסיר מכשולים רבים המתעוררים כשלומדים מתוך הספר, וגם לתרגמו לשפות אחרות.

אני הרגשתי התרוממות רוח גדולה מאוד בעבודה הזאת. בהדרגה, יום אחרי יום אני עברתי על כל הכתבים בספר הזוהר, כרך אחרי כרך, קיבלתי תענוג גדול מאוד והרגשתי שאני שותה ממעיין מים חיים. חוץ ממני השתתפו בעבודה הזאת מספר רב של אנשים. למעשה אפשר לומר שזאת לא הייתה עבודה, אלא מתנה מלמעלה. ועכשיו אנחנו שמחים להביא את תוצאותיה לכל העולם, את המהדורה המלאה הראשונה בעברית, ומהדורות מקוצרות ברוסית ובאנגלית. בהדרגה, ספר הזוהר ייצא בשפות נוספות כדי שלכל אחד תהיה האפשרות ללמוד ממנו יחד איתנו.

אף ספר אחר לא נכתב על ידי עשרה מקובלים שהתחברו ביניהם. ובנוסף לכך, לא היה עוד מקרה שהספר נכתב בתקופה כה מיוחדת שבה האנשים היו גם בהשגה הרוחנית שהייתה לפני חורבן בית המקדש וגם אחרי השבירה. כלומר, הם היו נמצאים בדיוק במרכז השבירה, בין שני חלקי השבירה והצליחו לחבר את השבירה, לדלג מעליה ולחבר בין שני חלקיה.

לכן, מעולם לא היו מקובלים שהצליחו להשיג את כל 125 המדרגות, זאת אומרת, להשיג חיבור שלם עם הבורא. דווקא משום כך ספר הזוהר כל כך גבוה ושייך לגמר התיקון. הוא לא נכתב על ידי מקובל אחד, אלא הוא תוצאה של חיבור בין אנשים שהשיגו את הבורא. זה מאוד חשוב. לכן, כשאנחנו לומדים מתוך הספר הזה הוא מחזיר אותנו לאותו החיבור, לתיקון.

כל יתר ספרי המקובלים נכתבו מתוך השגה רוחנית של אנשים פרטיים ולא חיבור בין האנשים לקבוצה. לכן, אנחנו כל כך רצינו לעשות את הספר הזה קרוב ככל האפשר לכל אדם. כי אם בן אדם קורא אותו, אז מתחיל לפעול עליו אור שמגיע דרך הנשמות הגבוהות שהתחברו ביניהן. לכן, האור הזה פועל בתוכנו ומעלה את הרגישות שלנו לחיבור. זה פועל גם אם אנחנו רוצים זאת או לא. לכן, כל כך חשוב לפשט את ספר הזוהר ולתרגמו לשפות שונות. הספר הזה כולל את כל הדרוש לתיקון שלנו!

מתוך כנס הזוהר העולמי 2014, שיעור מס' 1, 05.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הספר החשוב ביותר עבור האנושות
לא סתם ספר
זוהר לכולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest