דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרומנטיקה של הבנייה הרוחנית

הרומנטיקה של הבנייה הרוחנית

שאלה: אם אנחנו עדיין לא השגנו את הגילוי הרוחני אלא בינתיים רק לומדים, האם אנחנו מבצעים עבודה רוחנית או לא?

תשובתי: אתה נמצא ועוסק בעבודה רוחנית מפני שאתה רוצה לרכוש רוחניות, אף על פי שעדיין אינך נמצא בזה. זה דומה לאדם שבונה בית. אפשר לבנות אותו במשך 20 שנה, אבל אתה עסוק בבניית בית. יש לך מטרה, להשיג רוחניות, ואתה מתקדם ומתקרב אליה עד שאתה נכנס לזה. אפילו אם זה ייקח 20 שנה, אז מה הבעיה?

שאלה: מה חשוב יותר: ללמוד ולהתכונן לעלייה לרוחניות או להיות ברוחניות עצמה? פעם אתה אמרת, שהבורא אוהב אותנו יותר כאשר אנחנו רק מתכוננים, ולא שנמצאים ברוחניות עצמה?

תשובתי: באמת כך, כי בזמן שאתה מתכונן אתה עושה מאמצים, כמו תינוק, כמו ילד קטן, שאתה עוד לא יודע לקראת מה אתה הולך. דווקא במקום ההסתרה יש לך יותר אפשרות להפעיל ולגלות את היחס שלך לבורא, את "כוח האמונה". כמו שבעולם שלנו אנחנו נהנים יותר מילד קטן.

ברוחניות זה לא כך, ובכל זאת קיים חן מהנאיביות הזאת, מההשתוקקות הנאמנה הזאת כהתאמה בין "ענף ושורש". השכר הגדול ביותר מגיע ומתגלה לאדם כתוצאה מהיגיעה בזמן של תקופת ההסתרה שלו, ב – 20 השנים הללו.

אנחנו חושבים שתקופת ההכנה הזאת זה זמן אבוד והיינו רוצים להימנע מזה כדי להיכנס כמה שיותר מהר לרוחניות ולהתחיל באמת לעבוד בהבנה מלאה. אבל אנחנו לא מבינים, שדווקא השנים האלו הן בעלות ערך רב. וכאן הבעיה, כי רק מי שבאמת יש לו רצון אמיתי הוא נשאר, והאחרים נעלמים.

שאלה: מה זה נקרא "רצון אמיתי"?

תשובתי: רצון אמיתי, זה נקרא "רשימו" שמיועד לתיקון, שתלוי בשורש הנשמה.

שאלה: אבל הרי כולנו רוצים לעבור את ה"מחסום"?

תשובתי: ודאי, שכולם רוצים. אבל אחד מגיע ללמוד פעמיים בשבוע, כמוך, ואחרים באים יום יום. יש כאלה שצופים בערב במשחק כדורגל, ויש אנשים אחרים שיוצאים להפצה.

שאלה: איך אני יכול לגרום בתוכי לרצון האמיתי הזה שעליו אתה מדבר?

תשובתי: בעזרת הסביבה!

שאלה: אבל אני כבר נמצא בכזאת סביבה נפלאה! מה עוד אני יכול לעשות איתה?

תשובתי: אתה צריך להתכלל עימה עד כדי כך, שאתם תהפכו לאחד שלם ללא שום הבחן. זה נקרא להיות "כאיש אחד בלב אחד", וכאן כל הקושי. אתה כל פעם מבטיח לעצמך לעשות את זה, אבל כשמגיעה ההזדמנות אתה פתאום מתחמק ממנה. אבל יחד עם זה, אם אתה פשוט נשאר ולומד אז הזמן עושה את שלו.

מתוך שיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 05.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להחיות את העבודה השגרתית
תקופת ההכנה – אשרת הכניסה לחיים הרוחניים
מה אתה מבין?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest