דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / המדורה הלוהטת של ל"ג בעומר

המדורה הלוהטת של ל"ג בעומר

laitman_2008-12-25_8364

בל"ג בעומר אנחנו מציינים את הסתלקותו מהעולם הזה של המקובל הענק, רבי שמעון בר יוחאי, מחבר ספר הזוהר. הוא היה אדם מיוחד, והגילוי שנעשה על ידו מסמל את נתינת חכמת הקבלה, המדע של התיקון, לכל העולם.

האנושות התפתחה מדור לדור בצירי לידה, עד שהגיעה לאברהם אבינו שגילה את חכמת הקבלה מעל למשבר שקרה בבל העתיקה. אחר כך ציפתה לעם ישראל גלות מצרים ויציאה ממנה, בניית בתי המקדש הראשון והשני, ההתרוממות והנפילה.

כל המאורעות הנוראיים של העם הזה ובכלל כל ההיסטוריה של האנושות, נדמים לנו כסבל אחד בלתי פוסק. אך כל הדרך שעברנו עד ביאתו של רשב"י, הייתה רק כהכנה שלנו לקראת התיקון.

לאחר חורבן בית המקדש השני, עם ישראל מאבד באופן סופי את הרגשת הרוחניות ויוצא לגלות ממנה. אנחנו מקבלים את המתנה הזאת מהשמים. מגיע אדם חכם, תנא מהתקופה שלאחר בית המקדש, מקובל עצום שהודות לנשמתו המיוחדת כלל בתוכו את כל הנשמות שקדמו לו, ואיחד אותן בתוכו, לכן הוא יכול היה להשיג התעלות בלתי רגילה יחד עם תלמידיו, גמר תיקון סופי בדורו.

בעל הסולם כתב שבכל ההיסטוריה מעולם לא הייתה השגה גדולה יותר מזמנו של רשב"י ודורו. דבר דומה יכול לקרות רק בגמר התיקון, שלפיתחו אנו עומדים כעת.

הזוהר זהו שמו של האור, האור המתגלה בג"ר של עולם האצילות, בשורש שלו, במקום מיוחד, ב"מוחא סתימאה" במערכת של אריך אנפין. רשב"י היה מיוחד בכך שהצליח לאחד מדרגה כל כך עליונה עם העולם שלנו. הרי הוא היה במדרגה של גמר התיקון הסופי כמו לפני חורבן בתי המקדש, ויחד עם זאת בחיים הגשמיים הרגילים, הוא חי לאחר חורבן בית המקדש השני והנפילה של עם ישראל מאהבת אחים לשנאת חינם, שבעקבות כך נעלמה כל הרגשת הרוחניות.

משום שחיבר בתוכו שני קטבים כל כך רחוקים, הוא יכל היה לכתוב את הספר הזה, כלומר לעשות את הגילוי. ללא הספר לא הייתה לנו אפשרות לתקן את הנשמות שלנו ולמשוך את המאור המחזיר למוטב.

מתוך הרצאה לחג ל"ג בעומר, 01.05.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אור על סף הגילוי
כשמגיע הזמן להסתלק מהעולם
שיחה על ל"ג בעומר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest