דף הבית / קבלה ומדע / טבע / המבנה החברתי של להקת הזאבים

המבנה החברתי של להקת הזאבים

דעהאופי היחסים בלהקה הוא אלטרואיסטי. זאת אומרת, כל חיה מכופפת את האינטרסים האישיים שלה בפני האינטרסים של כל הקבוצה. הלהקה לא יכולה להתקיים עם סוג אחר של יחסי גומלין. הדרגה של החיה תלויה ברמת ההתפתחות הנפשית, ולא רק בנתונים הפיזיים.

הרי, כידוע, שורד לא מי שהכי חזק, אלא מי שהכי חכם. והמנהיג צריך לארגן את הצייד (הזאבים צדים במרדף קבוצתי שדורש ארגון טוב), ולהחליט החלטות לגבי חלוקת הטרף. לכן בלהקה יש שקט ושלווה. הקטנים מקשיבים לגדולים ומרגישים את עצמם לגמרי מוגנים, והמבוגרים נושאים בעול האחריות על כולם.

בלהקת הזאבים יש שבע דרגות, זאת היא חברה המאורגנת בצורה מצוינת, שבה כל אחד מבין את הזכויות והחובות שלו. הניהול הוא לא בצורה כוחנית, הכול מאורגן בצורה מדויקת, אף אחד לא מחזיק אף אחד, ומאיזושהי סיבה כולם בוחרים בקיום משותף. הגדרת הדרגות החברתיות בלהקה כמעט ולא קשורה למין ולגיל מבוגר. הנתונים האלה, כמו כוח פיזי, רק מספקים את ביצוע המשימות הנחוצות, ולא יותר מזה.

כאשר הורגים צבי, הזאבים מפסיקים את הצייד, עד שייגמר כל הבשר והרעב יאלץ אותם לצוד שוב.

מנהיג – זו הדרגה החברתית הגבוהה ביותר. הוא נושא באחריות על כל הלהקה. המנהיג מחליט החלטות לגבי הלינה, הצייד, ההגנה, הוא מארגן את כולם וקובע את הדרגות בלהקה.

בזכות המועדפת לגבי המזון שיש לו, הוא משתמש לפי שיקול דעתו. לדוגמה, נותן את החלק שלו לגורים אם חסר מזון. המטרה שלו לדאוג לכולם, והגורים הם העתיד של הלהקה.

אם מנהיג רעב ואינו מסוגל לנהל את הלהקה, אז כולם יהיו בסכנה, לכן הזכות המועדפת שלו למזון אינה שנויה במחלוקת. בעצמי הייתי נותן את החתיכה האחרונה, העיקר להרגיש מוגן!

מעניין שלמנהיג עצמו אין זכות הגנה, הרי ברגעי סכנה רק הוא מחליט החלטות אחראיות, ושאר חברי הלהקה רק מבצעים את פקודותיו.

לוחם – בדרגה הזאת יכולים להיות זאבים משני המינים. אם זאת נקבה, אז היא לא אמורה להיות עסוקה בחינוך הצאצאים.

הלוחמים הם הצוות של המנהיג, המספק הגנה ומזון ללהקה. במקרים של התקפה נרתמים להגנה רק הלוחמים, לשאר חברי הלהקה יש תפקידים אחרים.

לוחם בכיר – הוא מארגן את הצייד ואת ההגנה, הוא מועמד לתפקיד המנהיג במקרה של מוות שלו או אי יכולת לנהל את הלהקה.

אימא – זאבה בכירה שיש לה ניסיון בחינוך הגורים. את תפקידה כאימא היא יכולה לבצע כלפי ילדיה, וגם כלפי הילדים של אימהות פחות מנוסות. הולדת צאצאים אינה מגדירה בצורה אוטומטית את הזאבה בדרגת האימא. כמו בכל דרגה, כאן דרושה התפתחות פסיכופיזית מסוימת, יכולת להחליט החלטות הנחוצות לחיים.

אימא בכירה – בעת הצורך יכולה לתפוס את מקומו של המנהיג. אף פעם לא נמצאת בתחרות עם הלוחם הבכיר. את הדרגה הפנויה תופס מי שהכי ראוי, ומסוגל לנהל את הלהקה. אין שום דו קרב שקובע מי יותר חזק.

בתקופת ההנקה וגידול הצאצאים, כל האימהות נמצאות תחת הגנה וטיפול מיוחדים.

רבייה – אצל הזאבים אפילו החלק הזה בחיים מסודר בצורה מאוד יפה. פעם בשנה הלהקה מתחלקת למשפחות כדי להביא צאצאים ולגדל אותם. לא כולם יכולים להתרבות. התנאי העיקרי הוא להבין את המקום ואת התפקיד במשפחה, בלהקה הגדולה. לכן, למי שאין בן זוג, גר במשפחת הזאבים הקטנה בתור בן משפחה שלישי, ועוזר לצוד ולחנך את הגורים.

זוגות הזאבים זה לכל החיים. אם אחד מבני הזוג מת, לא נוצר זוג חדש…

המחנך הוא אחראי על חינוך הגורים. מגדירים שתי תת דרגות: חונך ודוד.

חונך – חונך את הזאבים והזאבות הצעירים, שאינם מועמדים לדרגת הלוחם, הדור הצעיר שגדל. הם נמצאים תחת חסותן של האימהות, מבצעים את ההוראות שלהן, ומקבלים ניסיון בחינוך ולימוד של הגורים הגדלים. אלו הם התפקידים הראשונים שלהם בלהקה.

דוד – זה גבר בוגר, שאין לו משפחה משלו והא עוזר לגדל ילדים.

מאותת – מתריע בפני הלהקה על סכנות. את ההחלטות מקבלים חברי הלהקה האחרים.

גור – זו דרגה שישית, אין לו שום אחריות חוץ מלהקשיב למבוגרים, אך מקבל זכות מועדפת למזון והגנה.

נכה – לא באמת נכה, אלא פשוט זאב זקן שמקבל זכות למזון והגנה. הזאבים דואגים לזקנים שלהם.

התייחסותי: ארגון יפה, נכון? מקווה שהדימוי של זאב הצמא לדם פחת קצת אצל הקורא, ונוצר דימוי של חיה שחיה לפי חוקי הטבע, לפי חוקי הלהקה. והחוקים האלה מפתיעים ביופיים ובמעשיות שלהם. יש לנו מה ללמוד מהטבע.

למעשה, הזאבים, שבהם הפחידו אותנו בילדות, זה אנחנו, והלהקה, זה החברה שלנו, האנושות. אין יותר נמוך ונבזי מהאנושות, כאשר כל כוחות המחשבה מכוונים לשנאה כלפי מי שכמוני. עושה חשק להיות חלק מלהקת הזאבים!

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו דומים לנמלים 
ה"להקה" הכללית של האנושות
להקות דגים נוצרות לפי עיקרון הערבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest