דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המאגר הכללי של האנרגיה הרוחנית

המאגר הכללי של האנרגיה הרוחנית

כמה שההשגה הרוחנית תיראה לנו מסובכת, למעשה אין דבר יותר פשוט ממנה. תתאר לעצמך מערכת שהיא כולה אחידה לגמרי, מאוחדת, מקושרת בכל חלקיה, בכל הפריטים הקטנים ביותר. הכול עובד בהרמוניה מלאה ושואף רק למטרה אחת, הכול מכוון לחיבור, לקשר, לבירור משותף אחד, כלומר, לבורא שנמצא בינינו.

הודות למאמצים הקבועים שלנו להתחבר באופן הרמוני בינינו, אנחנו מגלים אותו, כתוצאה מההרמוניה הזאת שמופיעה. על ידי זה שאנחנו מוצאים את ההרמוניה בתוך הכלים שלנו, אנחנו מגלים כתוצאה מכך את האור שממלא אותם.

הבורא נמצא בתוכנו! אנחנו גם עכשיו קיימים בתוך עולם אין סוף, אז בואו נגלה לפחות את המדרגה הראשונה ביותר, הפשוטה והקטנה ביותר מהמצב המושלם הזה. לגלות אותה, זה אומר, להתאים את עצמנו אליה, להשתוות לפי התכונות, להשיג איזון עם האור שממלא אותה, לפחות בדרגה הראשונה ביותר, "נפש דנפש דנפש דעשיה".

לשֵם כך צריך להשיג שוויון של כל החלקים של הכלי הכללי. אבל איך אפשר להשיג אותו אם לא ניתן למדוד את השוויון? אפשר למדוד רק את הפער בין דבר אחד לשני, את הדלתא. אך אם הדברים הם שווים, איננו יכולים למדוד אותם כי מאבדים את יכולת המדידה. איך אפשר להשוות בין שני צבעים שחורים לגמרי או צבע לבן עם לבן? חייב להיות איזה פער ביניהם לצורך המדידה.

אבל אנחנו חייבים לבדוק את השוויון שלנו, כי אם אני לא שווה לגמרי לאחר, אז אני לא יכול להחשיב את עצמי לחבר שלו, אני לא מחובר איתו בקשר הדדי פתוח. ולכן נתנו לנו שתי תכונות: קבלה והשפעה. אני צריך להשפיע לקבוצה כמו גדול כלפי הקטנים, בזה שמעביר להם את גדלות המטרה, הכרת חשיבות הבורא והחברים. ומצד שני, אני באותה המידה צריך להכניע את עצמי ביחס אליהם כדי לקבל מהם השפעה ותמיכה, בכך שמעריך אותם כגדולי הדור.

כלומר, אני משיג השפעה מקסימלית ושפלות מקסימלית. ומשניהם אני מגיע לשוויון. איני יכול לבנות שוויון בפני עצמו, פשוט בגלל שאני מחשיב את עצמי כשווה איתם, שוויון כזה לא שווה שום דבר. השוויון מתגלה רק כתוצאה משני מצבים קיצוניים: הכי גבוה והכי נמוך.

וכאשר כולם בקבוצה עובדים בצורה כזאת: במקסימום ובמינימום, בכך שמשפיעים הכול לקבוצה ומקבלים ממנה כוח, התעוררות, התרוממות, אז הם מתחברים כאילו על ידי צינור פתוח אחד. מקודם כולנו התחברנו זה עם זה על ידי צינורות שבהם זרמה אנרגיה, אולם עכשיו הם כולם מתמזגים יחד ונוצר אגם אחד גדול, מתגלה מאגר אחד כולל.

מתוך שיעור על אגרת של רב"ש, 15.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שלוש רמות בקבוצה
קבוצה פלוס/מינוס הבורא
כיצד להשיג את הלא קיים בטבע?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest