דף הבית / כללי / הפירות הבשלים של הכנס

הפירות הבשלים של הכנס

שאלה: לאחר הכנס יש לי תחושה, שכאילו זה היה בחלום וקשה לתפוס מה התרחש. איך היית מסכם את תוצאות הכנס?

תשובתי: לא פשוט לעשות זאת. אם היית מכיר את הרב"ש, היית יודע עד כמה הוא היה סגור, הסתיר את עצמו ולא רצה לתת הסברים, חוץ מההכרחיים ביותר. אף על פי שברור שהוא רצה לתת לתלמידים כמה שיותר, כמו שנאמר: "יותר משהעגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק." אבל הבעיה היא במוכנות של התלמיד. אסור לתת לו "פרי בוסר", כי במקום עזרה זה להיפך, עלול לגרום נזק ויביא לעצירתו, לירידה, לבלבול, שאחר כך ייקח לו זמן רב לצאת מהם ובמאמצים רבים. כולם ישלמו על כך מחיר כבד – גם המורה וגם התלמיד וגם כל אלה שצריכים להתחבר איתם למערכת אחת. זה חשבון מאוד לא פשוט.

לכן נאמר: "חנוך לנער על פי דרכו". כלומר, חייבים לתת לתלמיד לא לפי הדרישות הילדותיות שלו: "תן לי!", אלא בצורה נכונה ושקולה בהתאם לדרגת ההתפתחות שלו.

ולכן מובן שזה כל הזמן גורם למתח ביחסים בין המורה והתלמידים. כי הם צועקים למורה: "תביא!" ולא מבינים שהוא יכול לתת להם רק את השיטה ולא את המילוי עצמו. את המילוי הם צריכים לקבל בעצמם, בזה שמממשים אותה על עצמם.

לכן, לאנשים אחדים נדמה שהם אינם מתקדמים בצורה נכונה וטובה. ישנם כאלה שלא יכולים להצדיק את השיטה הזאת ולעכל אותה. ויכול להיות שמבינים אותה בשׂכל, אך עדיין אינם מוכנים להסכים איתה ברגש. כתוצאה מכך, הם מתחילים לזלזל במורה, בשיטה, במקורות. אין כאן מה לעשות, אלה החיים.

אני חושב שאנחנו כבר עברנו והתגברנו על שלבים קשים מאוד וכל מי שנשאר לאחר כל זה, מאותם אלפי בני אדם שעברו דרכינו, הוא ימשיך קדימה. ומי שעזב, יכול להיות שעוד יחזור, אנחנו מחכים שכולם יצטרפו אלינו, כל העולם.

אבל גם בעתיד לא תהיה ברירה, וכל פעם יתגלו מדרגות חדשות מצד הכלים, מצד הרצונות הריקניים. לכן רק צריך לבצע בקפדנות את העצות של המקורות ושל המורה, ולאחר מימושן אתם תקבלו תשובות ומילוי בעצמכם! המילוי לא יכול לבוא מלמעלה למקום ריק, אם אין כלי.

נקווה שעכשיו העקרונות האלה וסדר העבודה שלנו, נהיו יותר מובנים וברורים לנו. בכנס השתתפו הרבה אנשים חדשים, שאין להם בינתיים כזה ניסיון כמו שיש לנו. אבל בכך שהם נכללו בחיבור הכללי, הם יוכלו במהירות לעכל את העקרונות האלה כפי שכל דור חדש נשען על הניסיון של הדור הקודם ומקבל ממנו. ואנחנו נשמח להעביר להם את כל מה שיש לנו, כדי שעל ידי זה שהם יתכללו בקבוצה העולמית שלנו, ומייד יהפכו להיות בעלי ניסיון והבנה כמונו ואפילו עוד יותר.

מתוך שיעור על אגרת של רב"ש, 15.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תשאל את עצמך!
מורה = מערכת רוחנית
כל הסודות יתגלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest