דף הבית / חינוך, ילדים / הלימוד השוטף

הלימוד השוטף

Laitman_2011-06-10_2473_w.jpg

שאלה: באוניברסיטה תהליך הלימודים מתחלק לסמסטרים, לאחר מכן יש בחינות. אחר כך כל זה מתאחד לקבלת התואר, השתלמויות, תואר שני, דוקטורט וכן הלאה.

האם קיימת משמעות במעבר מקורס לקורס בחינוך האינטגרלי, או שהוא צריך לזרום ללא חלוקה ברורה לסמסטרים?

תשובתי: החלוקה הברורה נחוצה רק למתחילים, מכיוון שאנחנו צריכים לתת להם תחושה של התקדמות: קורס ראשון, קורס שני, ציון לשבח, תעודה, ציונים. אחר כך כל זה הולך ונעלם.

אדם נכנס להכללה אישית, כללית, גלובלית, במידה כזאת שזה נהיה בשבילו התקדמות, כניסה יותר עמוקה למערכת האינטגרלית. וכאן כבר אין חלוקה מיוחדת לקורסים.

אנחנו מדברים על כך שאנשים ילמדו כל זמנם הפנוי, ואצלם למעשה יתפנה יום עבודה מלא. במקרה הזה בעוד כחודשיים – שלושה של הלימודים האינטנסיביים, אדם יגלה איזושהי תמונה כללית. ואז, אני מניח בעוד חצי שנה מקסימום, יהיה ניתן פשוט לאחד אותם לכיתה גדולה אחת, לקהל גדול, קבוצה, כיוון שההתקשרות התמידית ביניהם זה הדבר הטוב ביותר.

אחר כך, כמו בכל חברה, בקבוצה הזאת ייווצר הגרעין הפעיל שאליו יתחברו אנשים יותר פסיביים ממעגלי הפריפריה.

מתוך שיחה מס' 11 על החינוך האינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שפת התרבות החדשה
אופן בניית הקבוצות
בחירת הקבוצה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/SpVhL

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest