דף הבית / חינוך, ילדים / שפת התרבות החדשה

שפת התרבות החדשה

Laitman_2011-06-10_2683_w.jpg

שאלה: אנחנו מקווים ששיטת החינוך האינטגרלי תתפשט בכל העולם. איך נראה לך שיתוף הפעולה, נניח, בין קבוצת מוסקבה והקבוצות של דרום אמריקה? – האם יש טעם לשמור על היחסים ביניהן?

תשובתי: אם תתבטל ההפרעה של השפה באמצעות התרגום הסימולטני, האנשים יבינו זה את זה בצורה נפלאה – הם יבינו את הרגשות, השירים, הריקודים, ההבעות. אתם תראו שפתאום יש להם את אותן תנועות הגוף.

כשמדובר על אינטגרציה, האנשים, מי שהם לא יהיו, מתחילים להביע את עצמם בצורה דומה – ההבדלים הלאומיים, האתניים, הגזעיים הולכים ונעלמים.

נניח, יוצאי דרום אמריקה ואפריקה, שיש להם תנועות ריקוד שונות לחלוטין, מתחילים לנוע בצורה סינכרונית, הם מנסים להרגיש אחד את השני.

הם כבר לא רוקדים כפי שמקובל בריקודים המודרניים, במרחק של שני מטרים אחד מהשני, כשאף אחד לא רואה את האחרים, העיקר, שיסתובב ויקפוץ בעצמו.

להיפך, הם מנסים להיות ביחד, ליצור קשר, להיות קרובים יותר, אולי אפילו לעצור ולא לנוע, אך העיקר הוא להרגיש אחד את השני פיזית, והחשוב ביותר – בצורה פנימית.

מופיעה שפת גוף חדשה לחלוטין. הייתי אומר, תרבות חדשה לחלוטין, תקשורת, התנהגות. זאת לא רק תרבות, זאת אומנות חדשה, אומנות הריקוד, ההבעה שנובעת דווקא מתוך התחושה האינטגרלית. אני מקווה, שהתרבות החדשה הזאת, תופיע, תתגלה, והאנושות אולי תגיע דרכה להתאמה עצמית לרמה האינטגרלית. זה מפליא, ומראה שאנחנו באמת מתקרבים לדמות האחידה של "אדם".

זאת שפה שלא הייתה קיימת בפירוד של האנשים מבבל העתיקה, בהתפשטותם בכל כדור הארץ (אם נקבל את הסיפור המקראי כדבר אמת.) זאת שפה שמושתתת על השורש שלנו עוד לפני הופעתו של ה"אדם", ונובעת מהיסוד הרוחני שלו עד התגלמותו.

אם ניקח את כל השירים, הריקודים, כל המוסיקה, כל התגלותן של הקבוצות מהיבשות השונות, אנחנו נגלה בהם את המכנה המשותף. וההבדלים יהיו זניחים ביותר.

מתוך שיחה מס' 11 על החינוך האינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הלימוד השוטף
לימוד אינטגרלי בסגנון של כל אחד
יישור לאינטגרליות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest