דף הבית / משבר עולמי / הליכה קלה בדרך של ייסורים?

הליכה קלה בדרך של ייסורים?

שאלה: האם האדם חייב לעבור לפחות במידה כל שהיא בדרך של ייסורים, או שאפשר להימנע מכך? כי לאנשים שאין להם ניסיון חיים של ייסורים רציניים, הדרך הזאת יכולה להיראות כהליכה קלה?

תשובתי: אני לא חושב. היום כל המדינות נופלות למצב קשה, כל אחת בצורה שלה.

תראה איזה ייסורים רציניים מתחילים בסין. אבל הרי היו להם תוכניות גדולות לעתיד. אך עתה החלו ליפול עליהם אסונות טבע ולפניהם עוד מכות חברתיות. במזרח התיכון הכול מובן. אירופה, עם הבעיות שלה. ברוסיה, יחסי אנוש מפלצתיים.

אנשים יראו שהעושר עשה מהם חיות ויצר כאלה תנאים, שכבר אי אפשר להתקיים. יהיה להם קשה מאוד לחיות, קשה לפתור אפילו בעיה קטנה, כי הטבע יציב כל מיני מכשולים בדרך של כל אדם קטן. החיים יהפכו לכמות בלתי נתפסת של בעיות קטנות, שיתחברו לבעיה אחת גדולה. איך אפשר לחיות בכזאת חברה, שכל כך מעמיסה עליך מכשולים שנוצרו בכוונה?

אבטלה עצומה בדרום אירופה ובמדינות אחרות. אמריקה מתפרקת ותמשיך להתפרק, מפני שכבר עברה את נקודת השבירה שלה והולכת למטה, את זה היה ניתן לראות למעשה עוד מאמצע המאה שעברה. ובכל זאת היא דוחה את הסוף שלה על חשבון כל שאר העולם, אבל זה יהיה רציני מאוד.

ישנן מדינות שמרגישות את זה מהר יותר, ישנן כאלה שלאט יותר, אך במוקדם או במאוחר כל העולם ירגיש את זה. הקשר ההדדי הגלובלי לא ייתן לאף אחד לברוח מזה. לאף אחד! אתה יכול לנסוע לאי בודד ובכל זאת תרגיש את זה שם.

מתוך תוכנית מס' 2, "בניית סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אפשר לחשוב, דרך של ייסורים…
לבצע את המשימה שלך
להתעורר בעזרת הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest